Wednesday, September 19, 2012

Langkawi Trip 2012

LANGKAWI TRIP ~ Day 1


tarikx napas...lepas...tarikx napas...lepas...tarikxxx napas....

okey, selepas di tapis tapis, di ayak ayak & di edit edit
(sebbnya semua gambar aku nampak aku DEMOK) #sob..sob..sob
maka terkuarlah entry pasal Langkawi Trip 1-3 September 2012..

oohoo..lupe plak.. dh bole lepas napas... heee..hheee


Bertolak dari KL pukul 1 pagi & sampai di Jeti Kuala Perlis dalam pukul 8 cmgitu.
Breakfast aper yang patut dulu, sebelum naik feri pukul 9.30 pagi.
So, saper yang nak tau pasal rate or schedule ferry itu DI SINI


sib baik budak nie sepanjang perjalan tido. nasib tak baiknye, budak ini mengencingkan diri dalam kete tanpa dia sedari.. uuuhuuu..
terpaksalah aku brenti kat mana2 petronas tukarkan baju dia siap mandi skali..
perjalanan dr jeti Kuala Perli ke Langkawi mengambil masa dalam 1 jam.
Wolz sewa 1 van yang boleh muat 15 org & 1 avanza.
Semua nie diuruskan oleh kawan erra, yang ada kat IPD Langkawi.
wolzz menginap kat Hotel Federal Langkawi adik beradik Holiday Villa.


Di sebabkan wolzz sampai awal, bilik pun tak ready lagi, so, wolzz decide gi lunch dulu.
Pilih jer tempat makan yang dekat dgn hotel, supaya senang. 
Restaurant Hj. Jelani. Makanan Kampung. 
Tapi aku memang TAK REKEMEN tempat nie, sebabnya MAHAL NAK MAMPUS.
korang bayangkan ikan bakar sekor, bukan ikan siakap ker, jenahak ker haper, ikan cencaru tu sekor RM15. Giler haper??!!
Total utk 5 orang makan kene nak dekat RM80 dengan masakan kampung.
Makcik aku & family dlm 6 orang makan kene nak dekap RM70.
LAUK KAMPUNG okey.. tak masuk dek akal betul!!
Terus blacklist kedai nie.

Lepas makan,  terus blah nak check in hotel.
Aku memang frust skit ar ngan hotel nie.
First time aku gi bercuti, aku tak ambik gambar bilik hotel even hotel tu sendiri.
Memang tak best.
Services dia memang lembab.
Dah pukul 4 lebih adik aku still tak boleh nak masuk bilik lagi.
Katenye  bilik tak ready lagilah, pastu nak suh bayar deposit.
Ok Fine! tapi langsung tak bole bertolak ansur langsung.
Aper yang dorang sediakan kat dalam bilik hotel tu? nothing!
tu memang aku marah.
Bilik aku lagilah, berwap nampak kat dinding & siling tu ada air.
Carpet dia jadi sejuk dek kerana lembab.
Memang aku tak paham.. Arge dh standart 3 or 4 star hotel.

oke malas nak citer lagi pasal hotel.

check in bilik, rehat2 jap, then kuar balik, jalan2, soping2, cuci mata.

Singgah jap, pekena Laksa Power tepi airport langkawi.
Sebelum tu, aku ada search kat internet, dorang rekemen tempat nie... 
but pada tekak aku biasa jer.

 Takdelah power mane laksenye pon...
taktau tekak orang lain..

 Ada pasembor

 Tapi view dia cantiklah, ngadap laut..

 love this pic ^_^

 mak buyung yang rekemen makan kat sini. 
Ikutkan jerlah.. kang kempunan pulak

 Rojak buah

 
Laksa Power Rangers..!! ahhaaaa..



Lepas makan, terus tuju kat  Kedai HJ ISMAIL. Banyak pinggan mangkun, cekelat2.
Kalau korang nak beli cekelet, aku rekemen kat HJ ISMAIL sebab arge dia murah compare others.
Tapi kalau korang nak beli pinggan mangkuk, aku rekemen beli kat IDAMAN SURI, sebab banyak pilihan & cantik2.


uuhuuuu....

Mase kat dalam kedai, kitaorang dh terkene sawan mase kat dalam kedai nie. hheeee...hheee
tu cantik, nie cantik, tu murah... nie murah..
laki aku dok jauhhhh nunnn.. tepi pintu masuk..

biasalah women is always women
heeeeee......


Dinner kat Restoran Saji area Kuah


Lepas dh puas memborong, memasing dh start kelaparan
Mase kat dalam kedai tu, sorang pun tak teringat nak makan...
tp bile dh settle menyawan, baru ingat nak makan...
uuhuuuu.....
pandai perut memasing adjesyer?!


memasing tgh kelaparan.
Services dia sooooo slowwwwww.



Lepas settle makan, lepak pulak kat dataran Helang.
Take take picture dulu...

 tak chumel langsung.. phuuiii!


 Nor & hubby (Abg An)


 -us-

Time nie aku memang dh mengantuk sangat sampai mate pun dh tak boleh nak angkat lagi.
Almaklumlah sejam atas ferry dgn perjalanan lagi.. uhuuu amat meletihkan...

But anak2 aku  still active mcm baru pukul 12 tengah hari gamaknye...

uuhuuuu....

D, jom ar balik hotel tido..... #tetibakan?!

bile perut dh kenyang, hati dh senang, mata dh nak lelap
aper lagi mau..?? balik TIDORLAH..

~ok bai~

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...