Friday, August 6, 2010

Bukit Merah Part II

Salam...
Aku sebenarnya saje je nak menguji tahap kesabaran korang... sama ada korang sabar ke tidak menanti sambungan citer kat BMLTR... sabaq....sabaqqqq... puan...puan.... Hari ni baru aku berkesempatan nak menyambung citer part last skali kat BMLRT.... 

Selepas puas menerjah setiap pelusok eco park.. dengan kepenatan serta kelaparan. .kitaorg trus berjalan kaki ke tempat yang mula-mula kitaorang sampai kt main entrance... Untuk pengetahuan korang, kalau korang nk naik cruise, nak pg eco park, nak pg theme park, pulau orang hutan, nak makan, anak-anak nak main-main, nak membeli belah.. semuanya kat sini... Dorang kumpulkan sekali bawah satu bumbung.. so, xyah keluar...

Semuanya kene masuk ikut sini...

menuju ke cruise.....

Lepas seharian berjalan.. kitaorg terus balik hotel.. mandi2... rehat jap pastu kuar semula untuk hari terakhir.. naik lagi skali cruise.. kalau naik cruise malam sebenarnya bukan boleh nampak aper pun.. tp saje nak buang masa nak rasa gak naik cruise waktu malam.. sambil naik adalah orang yang akan bagi info pasal BMLTR.. kalau ko tye aku skrang... HARAAAMMMMM... nak ingat.... Malam tu sape yang nak pg eco park nak nengok haiwan waktu malam, bolehlah pegi nengok.. Tp en. atoy ckp x baik kacau waktu malam... tambah aku bawak budak kenit nie.. kang meragam.. sape yang susah..... ?! mak bapaknyer yang susah nanti...!!  Balik hotel terus kiok... bukan matilah tido yeh..! aper smile smile mieowww... Aper? takan aku x tido lak korang nie... (sambil tersenyum sipu....) mane ade en atoy menjeling-jeling manja ke arah aku... heee... heee.. iyea....  tak caya...? sudah..!

24 Julai 2010
Pagi tu.. masing-masing malas betul nak bangun... Mommy X3.... bangun ar Adam nak swimming...kan Qaseh... adik pun mengangguk.. Malas betul lah.. kan best kalau boleh xten 1 hari lagi...  Bawak gaklah dorang g swimming walaupun penat tahap melampau....


Nilah kakak angkat Adam... Masa baru-baru sampai dialah menyambut Adam kat dalam kolam.. aku pun tau mana dtg budak dua orang ni...sape mak bapak dia... entah.. tp kerja aku jd mudah.. setiap hari dia akan menunggu anak aku kt dalam kolam... ahhhhaaaa.... ahhhaaaa...

Dengan kolam seluas ni yang disediakan oleh pihak hotel tempat kami menginap... korang raselah patut tak aku tak masuk BMLTR punye theme park, dengan anak-anak aku yang masih kecil... Patut ke idak....?

Kitaorg gerak dari BMLTR tu dalam kol 11.30 pagi sampai dalam kol 3.30 ptg... sempat singgah kat ou g makan.... ahhhaaa....

Nak selit sikit-sikit gambar......

Bilik dia.... katil queen hotel x menyediakan xtra bed ok.. dapat bayangkan x aku, en.atoy, adam & qaseh atas satu katil... haaaa.... bergulooongggg.....

Cafe Hotel... Rasa.... bolehhhh lahhh kalau xder pilihan lainnn...

Besarkan paip air nie...?!! kat umah ko ader?! umah aku xder.... Korang akan jumpe paip air ni masa korang nak pg naik cruise..... nampak x yang bersinar2 tu.. pelancong baling duit kat situ... i make a wish....... .................... termasuklah aku... ahhhaaa... aper?! aku pun pelancong gak kan...?! tp xder niat lain.. saje je........


Oklah... harap korang berpuas hati dengan citer aku..... so dah xder hutang ar........!!

-
-


-

ehhhh..... nanti nanti ....blommm abis lg nieee.... lantak lah... nak citer gak

-
-


-



-



masa nak otw balik  ada perkara yang x diingini berlaku......

Situation dlm kete (18SX)

Adam : (sambil berbisik) mommy adam nak berak....
Aku : Adaaammmm... sabar lahhh.. dh nak dekat ni..
En. Atoy : tahan.... damm.. tahan... daddy bawak laju2 k...
Adam : Adam dah xreti nak sabar dah nie...
Aku : Sabarlah..... jap jeeee lagi... Brentilah jap...!
En. Atoy : kete x boleh berhenti sesuka hati..... xde tempat pun nak brenti.... kete tgh laju....
Aku : Dam.. meh mommy pakaikan pampers.. adam berak ar dlm pampers.... (aku & qaseh kat depan, yang adam kat blakang... korang dapat bayangkan x... cmner keadaan aku waktu tu..) aku pakaikan jgklah..

Settle

Adam : Mommy... adam nak berak nieee... (lembut je bahasa...)
Aku : Berak lah....
Adam : X boleh kluar pun... issshhhh....
Aku : Kalau xleh..thn jelah nti kite jumpe r&r kite brenti....
Adam : Adam dh xreti sabar dah nie.... adam berak yea mommy....
Aku : Ishhhkkk... budak nieee.. nak berak, berak jelah....
Adam : Adam berak yea...... haaa... nak kuar dah.....
Aku : hhheeee...hheeee.. (bukan aper berak jelah siap ckp nk kuar dah...  memainkan perasaan aku je.. menanti penuh debar..)
Adam : Mommyyyy...dah!
Aku : Sabar jerlah....

Lagi mau tye... akulah kene basuh kan...?.... nasib baik seketul.... ahhhhaaaa....


Sekian... terima kasih menunggu....!










3 comments:

  1. hahaha... tahniah buat Adam sebab bagi mommy die keje kat dlm kete...

    ReplyDelete
  2. ahhhaaa. ini mesti on behlf my boskan..?!.. ahhhaaa.. it's ok... cheq nk tye skit bole?...
    kite bole pilih hari ke bile kite nak sakit..? kalau boleh best ar.. agak2 mls nak mai opis.. kite sakit... ahhhaaa... :)

    ReplyDelete

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...