Tuesday, April 1, 2014

School Holiday - Singapore ~ Part Two

praaapppppp.... kasi betulkan jari jemari i dah naik lenguh mengedit gambar letak watermark. :)

Meh ler kita sambung citer / photo Singapore Part Two pulak kekakak, kekadik yer. :). Aku rase pic lagi banyak dari citer nie. hehehe.. Almaklumlah faktor usia. Banyak yang dah lupe. #nanges

Sebelum aku lupa Harga untuk tiket masuk ke USS  - 

One day pass
Adult (Age 13 to 59) ~ S$74
Child (Ages 4 to 12) ~ S$ 54
Senior (Ages 60 and above) S$36

details boleh check kat website SINI

Just nak share ngan korang, masa aku pegi sini, aku dapat harge promo S$68  = RM177 untuk dewasa harga untuk kanak2 sama jer S$54 = RM140. Dalam pakej promo ni, include untuk all day parking, voucher makanan S$10 & S$5 untuk retail voucher. :). TAPI kan.. tapii kan.. promo ni valid sampai 31/3/2014 jer nok.. uuhuuu...

dah..dah.. lap air mata tu, kehidupan harus diteruskan jugak.. heheheeee...


Family's photo

Tempat WAJIB berphoto yer. Kalau tak, sesia jer korang dtg sini. Hehehe

Main Entrance Universal Studio Singapore

Qaseh & Indah


 Mommy & Indah
 
Naik patah lengan aku dokong si budak demok ni. Alhamdulillah, budak kecik ni behave sangat. Tak nanges, tak banyak ragam, tak banyak songeh. KALAULAH banyak songeh aritu, first & lastlah mommy nak bawak dia jalan jauh lagi. Memang kene tinggallah gamaknye..

  Mommy & En. Daddy

pheewwittt.. nak jugakkk tu. Muahahaaaaa.. 


HOLLYWOOD
  

 View USS

Masuk2 jer pagar USS tu korang akan nampak view ni. :) 'HOLLYWOOD STREET'.
kiri kanan kedai untuk beli souvenirs. :) Duit jer kene lebat sikit barulah syok. hihihiiii.. ;)

*Jangan lupa rembat maps dia. Sebab dalam tu semua schedule ada untuk setiap show. So, korang kene follow barulah best..

 Woody Wood Peckers

Masa mula2 sampai, kitaorang disambut dengan laki bini Wood Wood Peckers. Chumel sungguh korang ni. Jom ikut aku balik jom! hahahaaa..

Nak ambik photo ngan character2 ni, kene que hokey. Bukan boleh main terjaah2 jer.

Mel's Dinetts

Masa korang jalan2 kat hollywood street ni, ada gak street show. Daddy O's, Mel's Dinetts & The Cruiser. Memang nasib en. daddy baik, sebab masa kitaorang sampai kat sini, show Mel's Dinettes. Kemain seksi mekci aku tgk pompuan2 ni. Peha dah ar gebus, putih melepak. En. Daddy sambil2 dokong Indah, sambil2 tu curik2 tengok. Huh! ingat i tak tau ker, WALAUPUN u pakai sepek mata itam, i bole nampak thru inside ur heart.. gituew! Hahhahahaaaa..


 Kungfu Panda


Dekat area Hollywood ni, korang boleh juga tengok show Monster Rock at Pantage Hollywood Theatre. Aku tak masuk, nak bawak anak2 masuk pun dorang taknak, sebab nak2 tengok macam scary merry jer artist dorang tu.


NEW YORK


 Sesame Street

Kat sini aku, lepak lama sikit. Sebab tengok Sesame Street Show. Indah siap terlopong mulut dia tengok character2 ni. heheheee.. Budak berdua tu aper tah lagi.. Happy.

Sesame Street Spagheti Space Chase.

En. Daddy bawak Adam & Qaseh, masuk dalam Sesame Street Spagheti Space Chase. Aku macam biasa, tunggu kat luar ngan Indah. Baby tak boleh masuk :( Keluar2 Adam cakap best. Aku pulak nak que balik, malas sebab kepala dah start sakit. Panas wey!

Sesame Street Spagheti Space Chase Show

 Baby Indah

Macam nyesal pulak tak beli cekak tu. Comel!

 Emporium Gift

 Mommy & Kids

Selain dari Sesema Street Show, ada juga show dari The Rockafellas.

 The Rockafellas. Pic by Resortworld Singapore


Kagum dorang tengok,  show The Rockafellas. Lompat sana, lompat sini. Terbang sana, terbang sini. heheheee.. memang macam mudah lentur badan dorang2 ni. Pastu dia dorang ada select 2, 3 orang penonton kat situ, ikut cmner dorang buat. Hehehee Ada sorang uncle tu, pergghhh badan dia cm pelestik engko. Siap buat pergerakkan sendiri lagi.. hehehee very sporting u ar uncle!


Sci-Fi City Zone.



 With Optimus Prime yang real.

Yang paling bestnye zone dia korang boleh jumpe ngan transformer. Korang boleh nampak siapa yang paling xcited kat zone ni. Hahahahaa.. Kat zone ni, bole jumpa jugak ngan orang tinggi 'People of Earth' macam orang alienlah.

Ancient Egypt

Masa kat sini. Panasssss giler. Aku memang tak tahan. Memang sebiji macam kat padang pasir. Macam penah pegi pulakkan.. uuhuu.. Tapi memang aku dah sakit kepala sangat, siap telan active fast 2 biji. baru lega. Gambar ada 1 jer yang aku mampu ambik, tapi  tak bole tunjuk kat korang, kang korang kutuk aku.. Miihhh...mihh...mihiii...

Time ni perut dah mendidih. Mintak makan. UUuuhuuu.. Makan kat Oasis Spice Cafe. Ada tanda HALAL, baru berani nak makan. Nasi briyanilah aper lagi.

The Lost World


 Kat sini pun, aku dah tak larat. Stakat nak tengok dinosur.. hurrmm.. anak2 pun tak teruja tambah lagi panas terikkk.. pergghhhh. idakklah aku.

Kat dalam tu, ada banyak gaklah game2 korang boleh main. Tapi kene quelah yer, dekat sejam. Ko mampu..?? uuhuuu.. Mak tak kose!


boleh tak sambung esok..... tangan dah lenguh dah ni.. uuuhuuu #nanges hokey nak buat n3 ni. Banyak tempat yg kitaorang tak main dia punye game. :( Tak kose nak que panjang & lama.  Uuhuu.. Stakat tegok kiri kanan jalan orang dok que nak main. Uuhuuu..

 Far Far Away

 Far2 away pun ok jugak. Adam & qaseh happy jumpe Puss in boots. Pic?! Sorry x boleh atas faktor2 keselamatan... muaahhahaaaa.. *kak zira ko diam2 nyek!

Madagascar 

Madagascar best! Lepak kat sini nak tunggu show dia. Sementara nak tunggu show, Main madagascar ride. Aku pun join gak.. hehehe.. en. Daddy jaga indah. Indah tido time ni. Pic tak banyak, sbb byk ambik video. Bestt wey! Aku sampai 2 x masuk ride dia ni.. hahhaaa..
 
Aku kan, kalau main aper game, kalau melibatkan ciri2 kegayatan, kepeninggan, kelajuan, kecuakkan dan seangkatan dengannye... MAMPOSS aku takkan main..hahhaaa... Ko cakaplah cmner bestnye game tu... cmner safety pun game tu... korang nak main...mainlah... uuhhuu...

#taksukehokey

Ok. Kalau korang dah masuk ke tujuh2 zone ni, means that, selesailah sudah pengembaraan korang kat USS.

T_____________T

Lepas keluar dari USS kitaorg tak terus balik hotel, lepak2 lagi kat belah luar USS pulak...








...... bersambung





 




 




 









 
 










No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...