Tuesday, March 3, 2015

Time to Explore Legoland Malaysia

Yeaaayyyyy!! Akhirrrrrnya tercapai gak hasrat anak-anak nak ke sini. Mummy macam biasalahkan, menumpang rezeki anak2, dapat tumpang sekaki.. Hikk..hikk..hikks





Untuk mengelakkan bersesak2 sewaktu membeli tiket masuk ke Legoland, aku advices kat korang, better beli online. 


Nak lebih jimat, booked tiket 7 hari lebih awal so korang boleh dapat  20% discount. Banyak gak tu kan. Korang boleh pilih kategori tiket yang macam mana korang nak. Aku pilih 1 Day Combo. Means aku boleh masuk Theme & Water Park dalam 1 hari.

 Boleh click SINI untuk tiket.

Maps
Click SINI untuk tahu aktiviti di Legoland

So, here we goooo!! Time to explore Legoland Malaysia uollz. First aku decide untuk explore dia punye theme park dulu, lepas tu baru ke water park. Kang kalau dah ke water park dulu, badan dah letih. So nanti dah tak syiookk nak memain. Meh ler layan gambar yang sempat aku ambik. Selebihnya dalam insta yer chuollz.

Theme Park

My little Family











Water Park
Operating Hours: 10am to 6pm.


Kat sini, tak banyak gambar yang aku ambik. Almaklumlah kekton blom upp lagi nak ada gopro bagai kan. Keton blom tahap sanggup nak rendamkan hanpon kekton semata2 nak tunjuk kat korang.. hahahaha...




Kat Water Park ni memang banyak gile aktiviti yang dorang sediakan cthnya

Build-A-Raft River
DUPLO Splash Safari
Imagination Station

Brick Blaster

Spalsh 'N' Swirl
Tidal Tube
Lego Slide Racer
Dan banyakkkkk lagi.. Ni antaranyalah. Samada korang berani ke idak jer nak naik benda2 tu. Aku?? compemlah tak. Meollz kan gayat tak haper2 ntah.. Hahaha Ok, just info, untuk baby seusia Indah, 2 tahun camgitu, harga tiket untuk masuk water park ialah RM10 & akan dapat 2 swimming diapers.

Anak-anak aku masa dah masuk sini, memang langsung tak ingat nak makan. Lepas puas berenang, berendam bagai baru ingat nak makan. Nasib baiklah dalam legoland ni ada tempat makan. Tapi harga kat dalam tu tak samalah dengan harga kat luar.. Paham2 sendirilah yer. Sebab dah tak tahan lapau punye pasal, merasalah anak-anak aku makan Nasi Lemak Legoland harga RM20. (nasi lemak + air + buah + ayam seketul) Nasib baik sedap. Hahahaaa.. Perut dah kenyang, hati dah puas, aper lagi mau tunggu, moh ler kita pulang... Yang penting anak-anak happy, puas hati, takde complain tempat ni BOSAN.. Aku & en. daddy pun enjoy.

ok, bai!
 

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...