Thursday, May 19, 2011

Resepi : Mee Goreng Tak Braper Nak Basah...

Salammmm... tolonggglahhh layan aku yang sedang Bosanova to da maxxxxx nieee.... hhhuuhuuu...

Aku tak tau nk hapdate per lagi dalam blog aku nie...
Soooo, layan jerlah yer resepi tak sudah2 dari Chef Luvelymummy nie...

Ari nie memang aku dah kering idea nak masak per... ermmm.... sian lak bebudak nie..
sib baiklahh anak2 aku bukan pemakan sangat orangnyer..
mudahhh sikit keje den.!! aahhaaa...
kejam betulll bunyinya yer??...!! hiikkksss..

Dah petang nie datang lak idea last miniute aku nak masak Mee Goreng yang tak braper nak basah nie....
tu pun aku kene tanye dorang takut2 dah buat tak makan... Ermm...
Dan mereka sepakat nk makan mee goreng...!!!



Bahan-bahan
Mee goreng barang sepeket 2... basuh dulu tau!! then toskan...
Cili Mesin/ Blender - ikut nak pedas maner..
Bawang blend
Fish ball - ikut kepuasan nafsu
Udang basah - ikut keperluan nafsu jugak
So, kalau uolss nak tambah aper2 perencah ikut suke... aku bajet burst..!! 
So, udang ngan fishball ajer yang ada dlm peti sejok tu.. heeeee..heee
Sayur sawi
Sos Tiram
Kicap manis
Kicap Masin
Telor sebijik dua..
Garam - tak diperlukan..

Cara-cara
Tumis cili Mesin & bawang blend sampai garing.
Dah garing masukkan sos tiram, kicap manis & kicap masin - sukatan ikut gerak hati uolzz..
kemudian kacau pastu masukkan udang & fishball....
letakkan sedikit air bagi dia berkuah sedikit..
pastu masukkan mee, sayur & telor..
kemudian kacau rata...
kacau jangan sampai leguh tangan yer...maknenyer jgn lelama nanti mee tu kembang...

Thats All...!

oopppss lupe lak, makan malam kami arinie disponser oleh Umiey iaitu......

Sup Tulang Umiey!!
-
-
-
-
-
-

Selamat Menery...!!!!!

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...