Friday, September 20, 2013

Starting...

Salam, korang.
Giler lame dah tak update blog nie.. Uuhuuuuu..
Terasa cam ginjal jer, bile nak starting bicara..

dalam pale...  

"kemon... aida...kemonnnn.... u can do it"
"aper nyek nak citer.." 
"takkan nak nengok jer blogger lain laju jer hupdate WALAUPUN seminggu sekali, jer pun hapdatenye" 
"nak gak update pasal raye, tapi dh basi.."

T__________T

ekkeekkeeee... sabor jerlah...

ok, arini aku nak korang layan jer koleksi gambar2 aku last week yer..
hehheeee..
ni sebagai langkah permulaan nak update blog setelah ditinggalkan sekian lame..
#sebulan lebey jer pun

alamak nampak pic kuih raye, tak abis2 lagi. ekkeeee


last week, aku ada sedikit kelapangan utk memasak.
WALAUPUN hanya sekadar nasi goreng simple aje.
ekkeeeee....

resepi turun temurun mak mertua aku..
hehheeeee... 
anak2 aku mmg cukup suke kalau mak mertua aku masakkan nasik goreng ni.

Resepi
udang kering + ikan bilis (Blend) 
bawang merah + bawang putih (blend)
*blend asing2
lada hitam
telur
nasi semalam (*hahaha)

Cara masak
Mula2 goreng telur. Kacau sampai dia hancur/ berketul-ketul

tumis udang kering + ikan bilis
lepas dh garing skit, baru tumis bawang sampai garing
pastu, letak lada hitam skit supaya ada rase pedas/bahan.
*tak pedas, tak sedap
masukkan garam secukup rasa
 then masukkan nasi kemudian gaulkan rata
last skali masukkan telur & tutup api.

SIMPLE KAN?

 ******************************************************

Belah petang pulak ada undangan gi menghantar cousin bertunang area Shah Alam.
Memandangkan kitaorang dh kuar awal, majlisnya pukul4, sempat lagi aku ajak en. atoy menyinggah kat Paradigm. Bawak anak2 gi jenjalan.
hahhaaaaa...
#alasan

 Abang Adam

 Kakak Qaseh

 en.atoy with kids

Jalan2 masuk KAISON, sempat gak rembat 1, 2 barang..
hehhheeeee..

malulah Indah, main selak2 baju pulak

 Indah

 Dalam pkl 3 lebey cmgitu  my mom dh call tye ada kat mane..
hahhaaaaa...
aperlagi sepantas kilat ar kitaorang pecut gi Shah Alam.
Sampai2 majlis dah abis, org tengah makan..
hurmm.. langkah kanan ar aku..
ekekkekeeeee....
 
*pic cilok dlm album  cousin

Reza (Baju color oren) & tunangnye (Baju color Hijau)
orang nyer cukup simple...
"Selamat bertunag yer Reza..!"

 Esoknye budak tenit nie start flu + batuk = DEMAM

Uhuuuu...

 Siannnnn... :(

nak pandai agi kot...

Semoga cepat sembuh yer sayang

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...