Monday, April 18, 2011

Berpoya poya kat KL

Salam...

Aper yer yang aku buat semalam... ??!!

oohh..!! 

Semalam aku pegi berpoya poya ngan mak & adik aku erra nak cari barang tawin..tapi.. atas tanggungjawab sebagai seorang ibu & isteri sebelum kuar aku siap masak lagi... bukan bese2nyer masak yer...dek non.. mak masak Rendang Ayam Cili Api.. sslluurrpp.. meleleh air liur..!!
wwwaakkaaakkaa

Mule2 wolzz gi Sogo..perghhh... ramai betul umat manusia.. cam ulat taik...(cm aku penah nengok plak cm ner rughpa ulat taik tu....iiissshhhkkk.... MAKKK GEELIII...NOKKK..!!)
.. banyak betul duit dorang yer.. sopping bagai.. pergghh best giler jadi dorang... aku toleh kanan nengok kedai mas... pergghhh ramai gak walaupun arge mas tgh naik.. 
kaye..kayee...kayee.. dorang2 nie... !!! Aku sebenarnyer dah lame tak ke area jalan TAR.. bile nak ngajak MR LD mampusss dia tak nak.. reramai cmgini.. ngan anak tecik lagi..

memang dah boleh ker niaga ker kat sini..???
dulu time mak mude mudi dulu... jgn harap ar nak nampak org meniaga cmgini.. 
kene kejar ngan DBKL adalah... Mungkin skrang dah bole kot...

tu adik aku.. sempat pose lagi.. dpn pintu masuk sogo...

 tengah dok fening nak beli perfume yg mane satu... 
yang aku.. dah fennnigg dah mencium mcm2 bau..
suruh pakai perfume Avon tak nak... suke ati kolah...

Kenapakahhh..??? Motiff..??? hhheee..


Lepas dh puas mencuci mate kat sogo.. erra ajak pegi Maju Junction..
aku pun tak tau aper yang adalah kat Maju junction tu.. rasenyer aku penahpegi sekali jer.. 
time dia baru2 bukak.. Ikutkan.. orang nak tawin punye pasal...

Rupenyer adik aku ada pekenan ngan baju kat  butik pengantin nie.....
Mule mule masuk butik tu.. mulut aku terus cakap.. 
nie cantik erra.... yang nie pun cantik.. cer nengok belah sini.. pun cantik baju dia.. 
kat sini pun cantik.. semuaaaanyer cantiklah..ehhheee.....
Memang cantik cantik baju kat butik nie.....


 Alammmaaakkkkksss aku terlupe name dia... jefrry, juprey.. jerry.. jeff..
Sooryyy nok.. mak lupe name ko...!!
Dia nie.. katenyer bukan BOSS.. tp designer butik nie...aper2 jerlahh..
Yang bestnyer dia nie... dia layannnn jer.. setiap soalan yang wolzz kemukakan kat dia ..
Cukup sabarr orangnyer....!! hhee...hhee..Sabar yerrr...


yang kelakaunyer.. mak aku nie.. semua dia nak nanyer sampai salah silah keluarga pun si mamat tu pun dia nak tye.. seingat aku akulah.. dh takde adik perumpuan kecik lagi...
waakkaaa..kkaaa... Memang besttttzz you..!!



Kedai dia pun santek & selesa...
So.. kepada uolzz yang nak tawin boleh gi survey kat butik Lagenda, Maju Junction.
Dia ada menyediakan sewa, beli, tempah, hantaran, pelamin.. & aper saje mengenai KAWIN..
Arge amatlah amatlahh berpatutan..

Adik aku ader citer, mase dia pegi nyervey baju pengantin kat MJ, 
ada one of butik pengantin kat dlm MJ, layan dia cm tttuuuutttt..... jer...
Orang tak tye terus dia cakap baju nie RM18000... pastu pandang kite cm lekeh sangat.. 
Siap cakap lagi... wolzz kat sini bajet..puluh2 ribu jer.. cmner..?? 
terus adik aku kuar dari kedai tu....

PATUT ker..????!!!!!! 

Mase aku pegi kat MJ nie adik aku ada tunjukkan butik dia.. & 
org yg cakp ngan dia ada kat situ tgh wat photoshoot... 
Errmmm.. hebat sangat ker ko tu.??? Hangginnn jer aku nengok...!!!!
Sabar.. sabar.. orang yg cmgitu tak kemana....
Lagakkkk tak bertempat...

Lepas sesi menyervey baju baju pengantin... 
 Adik aku bawak aku gi makan kat area Kg. Baru..Makan Bubur....
Seriusly.. aku xpenah pegi kesini ngan Mr. LD.. 
So aku jadi jakun seketika..macam2 ada jual kat sini.. Kedai makan.. hemmmm.. jangan cakaplah.. melambak lambak.. sampai tak tau nak pilih yang mane satu..
Bile aku peratikan betul2..dh macam negara jiran plak aku nengok.. ramai betul orang dia kat sini..siap boleh berniaga jadi tokey lagi kat negera kite.... tapi...orang kite kat negara sendiri...????
pikir2kan lahhhh......




Antara lauk yang erra order untuk dimakan ngan bubur nasi...


Sotong kering masam manis

 Ikan bilis

 Ikan masin jeruk.. my feveret

 Telur masin

Soup sayur...

Nampak sedapkan..?? Memang sedap ponggg..!!! 
so uolzz bolehlah try makan bubur nasi kat area kg baru nie....

Ok!!

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...