Thursday, February 21, 2013

Penat

oh makkk aiii... ponekkknyer badan, kak tijah lately nie... 
aper ker gayenye cmgini kak tijah ooiii...
#aperpuntakbole

 pic pinjam kat google

Letih bebenor rasenye badan nie tapiii  nak buat cmnerkan, nak tak nak kene kuatkan jugak... Skunk nie aku ada masalah tido malam. Payah benor nak lelap mata even badan nie dh tak boleh bllahhhh dah... Bile dibawak2 baring, mulalah mate tu terkebil2 sorang2 tak tau nak buat aper. Mungkin skunk nie badan aku rase tak braper nak best mase nak tido kot. Puas aku adjes posisi tido, aku. Kejap kang aku melentang, tak kene, kejap kang mengereng kiri or kanan, pun tak kene sbb bile bb dlm perut nie rase terhimpit, dia start ar menari ronggeng kat dalam perut aku nie. huuhuuu.... Dia nak cakap tak bole. Hahhaaa... Kang kalu dia cakap plak, mau mak ko nie pitammm.. muahahhaaaa... Aku adjes lagi kasi tinggi skit bantal, sesak plak napas aku... Semuanya serba tak kenelahhh.... lame2 baru bole lelapp sendiri, tapiiii telinga still bole dengar.. makanye bukanlah lena sangat...

Kang dah nak pagi baru bole lelap. Tau2 jer En. Laki kejut, suh bangun.... perggghhhhhhh!!!! rase mcm nak tarik balik selimut... bole??! haaa..hhaaaa....

Zaaasssssss....!! terus bangun, aku kejutkan anak2, turun bawah mandi. En Laki pulak dh get ready ngan air panas sebaldi nak mandikan bebudak tu. Lagi 1 masalah aku di pagi hari, ngejutkan si adam.. pergghhhh!!! time dia xcited nak gi school mmg senang, skali kejut, terus meloncat bangun. Kang dapat tang hari yg dia rase mcm2... pergghhhhh!! mak ko yang rase nak masuk paper kes dera jer... siap cakap ngan aku  

"Mommy, boleh tak adam nak konteng arini..??" 
berbulu2 mak ko dgr yer dammm...  pastu aku stock membebell lebih 360 patah perkataan dgn kelajauan yg tak dapat dicatatkan, barulah dia cakap, 
"Tak jadilah, Adamkan dah 6 years old, next year dh masuk school betul2, kang tak pandai..." 
HA! kan senang hati mak ko kalu dari tadi dh bole pk cmgitu.... phewww....!! 

sementara En Laki dok siap2kan bebudak tu, aku pulak siapkan diri & kemaskan bilik, supaya balik kang senang bebudak tu balik terus tido & taklah sakit sangat hati kite menengoknye.... - SETTLE-

Berlari2 anak pulak aku turun, nak settlekan barang2 school anak2. Tengok aper2 yang patut. En. laki plak turn dia utk mandi & bersiap.  - DONE -

ok..!ok..! aku jawap soklan korang, nape aku tak adjes siapkan brg2 anak waktu malam.
Camgini... cer korang bayangkanlah, paling awal aku sampai umah mak aku utk ambik anak2 dlm kul 7 lebih or 8, tu paling awal ok. Makan siap bagai, settle dlm pkl 9.30 - 10.00 malam baru touch down umah sendiri. OK. Pastu, nengok kain baju yang dah basuh, tak bersidai kasi sidai dulu (part en laki) pastu yang dh bersidai tak berangkat (part haku pulak) kasi settle. Ok, turn saper lak nak menyusun baju2 ituew ke dalam lemari?? cer teka??! dah tentulah bukan hakuuukan.. muahaahhaaa.. nak suh aku terkangkang2 naik turun tangga, memang idaklah yer. Kang terberanak plak aku kat tangga, jadi 1 hal plak..  heee..hhee... 

 Nie kire aku blum mandi lagi tau...!! pastu curik2 nengok pangako sayo pulak... heee... sampai kul 11. Baru bole mandi.  Tapi sebelum tu aku dh suh En Laki bawak anak2 naik atas tido.. Time nielah aku nak menadjeskan badan aku.. kasi betul2kan ker, kasi lurus ker... Sambil2 tu, sempat lagi layaaannnn astro.. RUGI dowh! bayarrrr mahal tapi tak nengok...

 pic pinjam kat google

phewwwww..!!   

penat x??! penat x??!!

tu blum kire lagi anak2 aku bile sampai umah, tetiba tang rajin dorang nak 'buat2' tengok buku sekolah lagi... dapat lak gunting sorang satu.. Memenggg terbaekklah anak2 ku..!! Tertonggeng tonggeklah mak ko nie, mengutip sampah sarap yang korang buat atas kapet... #sob..sob...

Penat memang penatttt sangat, but aku tau En. Laki lagi penatt dari aku.. Sebab tu aku tak banyak bunyi sangat.. Sebab same2 buat & same2 penat.... Ada skali tu, malam aku dah basuh baju, tapi tak sempat nak sidai, dh lewat & penat sangat. Esoknye, balik2 keje, dh ambik anak2 dalam kul 11 lebih tu, En. Laki bagitau aku, bawak anak2 naik atas, dia nak kuar jap.. Aku cm pelik gak tak penah2 nak kuar memalam cmgini, korang tau, rupenye dia nak bawak kain2 baju yang aku dh basuh semalam tu pegi kering kat dobi self services kat area umah aku yang beroperasi 24hours....urmmm... tak sampai hati aku tengok, tapi nak buat cmner, kalu dibiarkan lagi 1 hari KOMPEM aku kene basuh lagi skali baju2 tu coz dh berbau... 

pheewwww..!!! 

itulah namenye kehidupan suami isteri, tak gituew??!! Saling memerlukan antara 1 same lain....

i'm very2 appriciate that!!! Thanks laling... 


No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...