Monday, August 17, 2015

Warna Warni Di AidilFitri

 *maap n3 ni dah perap dkt 2 minggu :(

Hai gais!

Kemain ko yer kekton, tenggelam timbul, tenggelam timbul kalau bab nak update blog.. tapi kalau bab letak tajuk n3 taknak kalah.. 'Warna Warni di Aidilfitri' gituew tolong jangan tiru tajuk kekton pewlisss.. Muahhahaaa...

Di sebabkan tajuk n3 kali ni camgitu rupenye, maka  aku akan combainekan sekali citer raya dari raya ke 2 hingga ke raya enambelas ratus empat puluh lima pepuluh dua..  & lepas abis citer ni dah takda citer raya lagi sampaiiiiiiiiiilaaahh tahun depan pulak.. InsyaAllah kalau sempat.


Ok, raya ke 2 balik Jelebu, macam biasalah kan. Kampung belah ayah den. Kali ni balik rezeki kami lebih sikit kot sebab musim durian. Dapatlah merasa sorang sikit dari dusun arwah atok. Seyes aku cakap, durian kat chenah ni memang sedap  giler, compare D24 & seangkatan dengannya.


Yang berlenggeng tu sepupu aku. Dia  ni kategori 'abglong' kawasan chennah (nama kg aku) hihiiii.. cer tengok musle dia?? kalau berani datang dekatlah.. Muaahhahaaa..
Ok, just nak share sikit info, IF korang ada plan nak buat aktiviti  seperti

WATER BASE-
-WHITE WATER KAYAK
-RAPID SHOOTING (tube floating)
-BAMBO RAFTING (traditional)
-FREE N EASY PICNIC

JUNGLE BASE-
-CAVE EXPLORATION
-JUNGLE TREKKING
-SURVIVAL
-MOUNTAIN HIKE
-ROPE MANAGEMENT / ABSEILING / FLYING FOX
-SCRAMBLER/ MOUNTAIN BIKE/ 4WD

CAMP BASE-
-CAMPING
-INDOOR / OUTDOOR / FIELD ACTIVITIES
-GAMES
-INDOOR / OUTDOOR CLASSES
-TEAM BUILDING

bole rojer sepupu aku ni  FB : 

Nua ni bos KENABOI ADVENTURE, korang boleh skodeng kat FB dia. Macam2 aktiviti yang pernah dia anjurkan. Kalau korang nak discount trylah jual nama aku kot2 dapat.. Entah2 nama aku pun dia tak tau. Muahahahaaa.. Memang nak kenelah kalau cmgitu.

Ok dah, sikit2 pomot cukup. Kita sambung balik citer raya. hehehee.. Yang paling best raya kali ni dapat mandi sungai. Dorang2lah yg dapat mandi, aku tak.. almaklumlah aku kan puteri kayangan tak boleh mandi air sungai .. nanti hilang segala seri di wajah beta.. hehehe 

Kemain happy lagi budak kenit baju merah tu. "Naka mandi sungai.. nak mandi sungai.."


Yang ni pun boleh tahan jugak. Kalis sejuk "Maryam Mayesa"


Bonda ku.. 


Ko tengokk.. ko tengok.. sape yang paling happy dapat berendam dalam sungai cetek ni? Ngalahkan bebudak..





chakk!


memasing muka happy dpt mandi sungai.. :)

**********************************************************************************************************
Ni tak silap aku raya ke 17 kot.. (*jap refer blog Kak Gebu*) ekekek.. 
Nak cakap open house, bukan.. nak cakap close house pun bukan.. hehehee.. 
dia tengah2.. 'Open house tertutup' boleh camgitu?


Indah & Qaseh aku tugaskan menyambut tetamu. :)


Kata jemputan untuk makan tengah hari. So aku, masak lauk tengah harilah yer..
Kuah Lemak Cili Api Ayam Pencen, Sambal Ikan, Ayam goreng, Sayur Buncis & beli Satay.

Jiran. Tq kak Jee, sebab dtg. :)
Yang mana aku tak jemput tu, sori yer saiyang. InsyaAllah next time yer.





Ni family side En. Daddy. :)
Yang baju ijo tulah KG a.k.a Kak Gebu. Pemilik blog Juanaazahari
Ceewaaahhh!


 Ni lah family aku. :) Sempoi, lepak kat luar, buat air kopi cicah biskut kering. Heaven!

Hokey. Ni pulak, kawan2 dak Adam & Qaseh.


Time ni, bebudak ni nak balik, aku suh beratur, kalau nak duit raya, kene nyanyi lagu raya dulu.. hehehehe..




Happy kids. Seronok sangat dak Adam bila kengkawan dtg rumah.


Okey, dah boleh main beskal.. tetamu dah balik.. hehehehe.

**********************************************************************************************************
23 Syawal.


Kazens
 
Open house rumah MIL pulak. Biasalah rumah MIL kalau makanan tak meriah tak sah. Macam2 ado. Ayam masak merah, nasi biryani, daging kurma, kari udang, sambal ikan bilis, mee rebus, laksa, roti jala & lain2.  Bukan kata makanan kene meriah.. orang2 kat dalam rumah tu pun meriah jugak.. ekekeke..

Sori, pic tak berape nak ado. Ni pun mintak Kak Gebu. 
Simptom malas dah melanda.. huuuurrrmmm...

Ok. Akhir kata...

Maaf kalau terboringgg baca n3 kali ni. 
Maaf kalau ada tergeliat lidah dari saya
Maaf kalau ada tersalah kata..
Tertypo error...tu biasa..

InsyaAllah, kalau ada rezeki kita jumpa lagi di N3 raya tahun depan yer. 

See Youuu...


Ngehhh..Ngehhh....

1 comment:

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...