Friday, December 12, 2014

First time bericeskating di Icescape @ IOI City Mall

Hai kengkawan!

Jumaat lepas, bawak anak2 pegi jalan2 kat IOI City Mall Putrajaya. Mall ni baru jer bukak, tak sampai sebulan lagi kot. Tapi hari-hari ramai orang. Uuuhuu... Aku tau pun en. daddy yang bagitau, kalau tak, tak tau jugak.. ekekekek...

  Nah, aku tepek, plan nak ke sana. 

 Lokasi:
IOI City Mall, Lebuh IRC, IOI Resort City, 
62502, Putrajaya, Sepang, Selangor, Malaysia. 

En. Daddy dapat invitation dari client untuk try District 21 tu (tu nanti aku citer yer.. besttt giler tempat tu.. hehehe), tapi startnye pukul 12pm. Sementara nak menunggu tu, anak2 nak try main ice skating. Layankan jerlah..


Adam
Susah betul nak ambik gambar dia sekarang ni.. Eksen!

Ticketing Counter
Sampai-sampai je nak beratur beli tiket dah ramai dah orang. Baru pukul 10 kot time tu.

copy from FB : Admission Fee

Kalau korang dah memang plan nak datang sini nak main ice skating, better bawak  sendiri gloves & sock. Save sikit. Hehehe. Penguin kalau korang nak sewa RM30/hour itu untuk budak2 yer, yang baru nak belajar main, mak bapak budak pepandai koranglah, macam mana nak imbangkan badan nanti. Hehehe. Jatuh tu biasa.. tapi nak bangun tu.. agak payah jugaklah kalau badan macam aku ni.. Uuhuu.. #sobsob

copy from FB : Ice Skating Academy
Skate Rental
Lepas dah settle buat pembayaran, korang kene pegi dekat bahagian Skate Rental untuk ambik kasut. Size kasut akan diberikan selepas membuat ukuran pada kaki. So ngam!

 Senyum sampai ke telinga...


Happynya budak berdua ni dapat pegi sini. First time dapat main ice skating. Indah? hehehe.. Indah aku terpaksa tinggalkan dia kat rumah buat seketika. Kalau bawak, memang tak merasalah aku & en. daddy nak main. hahahah.. Kijamkan? sikit2 jer...


Budak ni hampir giveup, sebab asyik jatuh jer. Aku cakap dengan dia, jatuh tu biasa. Bila jatuh, bangun balik, try lagi.. lagi.. & lagi.. Aku tengok mata dia, muka dia.. memang nampak frust kat situ. Yang Qaseh pulak, dia akan cuba sampai dia boleh buat. Bila jatuh, dia bangun, bila jatuh dia bangun.. sampai boleh buat sendiri tanpa bantua. :)


 Bila dia nengok Qaseh dah boleh sikit, baru dia bersemangat nak cuba & cuba lagi sampai boleh..


Dan akhirnya dia berjaya juga buat walaupun banyak jatuh dari tak jatuh. Hehehehe. Janji daddy tak pegang dia. Mane boleh Qaseh boleh, dia tak boleh kan...? Aku paham sangat dak Adam ni punye perangai..


Adam dah start kesejukkan. En. daddy pulak kepanasan sebab menjaga sekali tiga orang. Termasuk akulahh.. ngehh..ngehhh


Masa ni anak2 nak stop kejap, sebab penat & kesejukkan. Time nilah en. daddy tunjuk skill terpendam kat aku. Eeehhwahh.. Dia ingat aku heran..??


Hammmboii kemain eksen lagi dia ni..
Tunjuk skill konon, dengan harapan aku berdiri kat tepi pintu tu, nak tepuk2 tangan untuk dia.. hahaha..Renghtikan jerlah.. aku buat cam tak heran jer.  hahaha. Nasiblah.
Padahal dalam hati aku, makkaii laju giler dia ni...siap pusing 2, 3 kali round..
Sakit hati kita wak, sebab masa dia tengah laju tu, xnak pulak dia offer kite, pegang pinggang dia ke, kita follow belakang dia.. langsungggg....tak wak..
dia biar jer kita kat tepi tu.. #sobsob taulah kita ni kenderaan berat ikut kiri. 
#kesatairmatadgnbucutudung


Sebelum balik.. kemain lagi laki aku ni, suruh kitaorang susun2 tangan bertingkat-tingkat camgini.. 
Layann kan jelah. Kang kecik hati..

hahahaha...


Ok, kalau korang nak jengah-jengah aper yang ada kat sini boleh masuk website 
  

ICESCAPE ni memang bestt giler!

14 comments:

  1. Hi..luvly mummy..
    nak tanya.. ade age limit tak nak msuk sini? My boy 4 yo...
    thanx ;)

    ReplyDelete
  2. Hai dear..
    Nak masuk sini rasanya takde limit umur.
    Sbb aper yg sy tengok, ada jer dak kecik mcm umur dlm 3y+ masuk..
    Trylah.. bestttt.. :)

    ReplyDelete
  3. Hai mummy....nak tye.... Main ni ada limit weight tak ? Hihi. . . . Kita bam bam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. awak.. sorry lambat reply.. Uuhuuu.. Rasanya xde limit2.. kita pun sama.. bum..bum.. kebumbom jugak.. uuhuuu

      Delete
  4. Nk tanye. Byr rm 23 tu skali ke or per hour.. thanks ats penglamnnye ☺

    ReplyDelete
  5. Sis.. yg byr rm 23 tu.. skali masuk or per hour?? Thanx..��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry wak, lambat reply.. Bayaran dikenakan per entry

      Delete
  6. Salam.kak,kalu kita bwa gloves sndri y separuh nampk jari bole ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkum salam.. itu akk x surelah.. tapi akk advice bawak yg full cover sbb sojukkk... :)

      Delete
  7. Nama kedai sbelah skate rental tuh per

    ReplyDelete
  8. Aslm....aper nma kedai sbelah skate rental

    ReplyDelete
  9. Aslm..aper nma kedai sblh skate rental tuh

    ReplyDelete

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...