Wednesday, July 14, 2010

YA AMPUNNNN!!!!

Ya Ampuuunnn!!! bibik aku terkurung dalam toilet dari kol 1 tgh hari sampai kul 5.45 petang... Biar betik?! betul beb... kitaorang langsung tak sedar, cmner dia boleh terkurung kat dalam toilet tu.. lame siut..!! kalau aku dah bantai melalak dah..

Dalam kul 11 tu aku dah start masak ngan dia.. pas dah siap2 tu terus makan... lepas makan, aku, hubby & anak2 terus naik atas tengok tv.. langsung tak tau aper yang jadi kat bawah... Seperti biasalah kan.. bile lepas makan jadi ulau sawa... nak tidokan anak katenye... ngan aku2 tertido..kekenyangan.. En. Atoy seperti biasa kalau nengok tv.. volume tv dia cm nak bagi jiran sebelah dengar citer aper yang dia tengah nengok....!!

Dalam kul 5.40 aku turun, nak minum.. pas tu aku terdengar satu suara dari dalam bilik air... jarang aku dengar.. kak...kakkk... tolong bukak pintu nie... saya dah ada dalam ni dari kol 1.00 td... YA AMPPPUUUNNNN!!!! Rofa-rofa.. (nama bibik aku...) terkezut pun ada.. geli hati pun ada. sian pun ada... camner lar dia boleh terkurung dalam bilik air... nasib baik kitaorang ada kat umah.. kalau tak.... sendiri mau ingat..!

Aku pun terjerit2 lah memanggil En. Atoy.. cam biasalah kan bukan dia dengar.. dua tiga kali ar aku memanggil, baru dia dengar... aku bagitau ar yang Rofa terkunci dalam bilik air...terkezut cipanzi ar...!! td dia turun.. ingatkan si rofa tu ada kat luar...

Cehh..... dia pun mengambil kelengkapan tools yang baru dibeli...(kene paksa baru beli. kalau tak... paku sebatang pun xder kat umah...) Dia try umpil... tak boleh.. dia try masukkan playar kat celah pintu tu.. tak boleh gak... aku cakap ketuk tombol pintu tu... dia cakap nak tendang.... oklah. terpulang..... apalagi...... waaaachhhhaaaaaaaaaaaaa..............gedegannnnnnggggggggggggggggggggg....!!! bunyi cm dah pecah pintu tukan...?! tp tak gak........ kopak sikit ar pintu bilik air tu.. but still xleh bukak gak... aku ckp lagi ketuk jer tombol pintu tu.... dia still umpil..... hangin ar aku... bukan aper sian ngan rofa kat dalam tu... aku ambil hammer dari tangan dia.. terusss... aku ketuk.. dan ketukkkk..... dan ketukkkk.. terbarai... tombol pintu tu..... but still xleh bukak gak... En. Atoy try tu umpil lagi... at last dia cakap.. nak tendang lagi... gagah lah konon... suka ati ko lah....... Kali ni tendangan diambil diari sudut penalti..... gedegggggaaaaaanggggggggg......... dan akhirnya terbukak gak pintu bilik air tu......

Rofa dengan gelak2... kuar dari bilik air tu... pakai baju lahhhh.. korang nie.. mak dah tolong jawabkan... Adam dengan selamba nyer berkata 

Kenapa Kakak Rofa Tak Nangis... Kalau Kakak Nangis mesti Adam dah dengar...

Aku teringat pagi tadi aku panggil Adam.....

Adammm... Adammmmmm..meh sini jap...

Korang tau aper dia cakap...

YEA BROOO....!!!! NAK APER BROOO....!!!!

Korang jangan gelak beb!!!! ... nie betul-betulllll...bukan cobaaannnn.......



3 comments:

  1. lor..camner leh terkunci tu aida?mmg xleh bukak dari dalam ye...sian dia...hehhehe

    ReplyDelete
  2. hai kak.. lame xder citer... yea ar kak... sian dia nasib baik dah makan.. kalau tak pengsannn..!!

    ReplyDelete

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...