Thursday, December 8, 2011

KO BOLEYYY??!!

Ko boley ker balik2 keje jer terus masak...?? (aper ker soklanlahh...)

Ko boley.. balik2 keje jer on the spot terus plan nak buat BBQ kat umah.. 

Boleyy..??! Uollzz?? Boleyyy???!!
(ayat memang nak kene PAaaannnnGGGGGGG!!!! jer..!!!)

Balik koje dahlah kul 6 pastu menempuh jem bagai.. 
terkedek2 baru nak mencarik bahan2, hayam,
nak mencarik udang, mencari sotong nak mencarik hikkan lagi..
tu blom nak menyiang nyer lagi...
mencarik pasallll jerlah aku nie...
isshhhkkkk!! masakk jerlah telur goreng letak kicap ker aper ker.. kan senang... 

Yang lebey nyer aku sesaje jer nak menery dapur mudah alih yang aku baru beli kat
Warehouse Sale PENSONIC RM30 henggit jer tu..

Memang senang bebenor pakai dapur mudah alih tu, berbaloi baloiiii... 

kemana saje boleh aku hangkut dapur tu even nak masak dalam bilik pun hokkey...
eekkekeeee....kkeeeee..


(^_______^)

citer banyak takmo... nielah hasilnye..

 Nielah Dapur Mudah Alih 30 Hengget tu..

Ayam Perap: 
Serai pakai banyak
Lengkuas Besar ibu jari kaki
Halia pun besar ibu jari kaki
Bawang merah dalam 3 or 4 biji
Bawang putih 1 ulas
Garam
Gula



Pengawas aka Bibix baru ai..

Ikan Nie aku kasi Garam Kunyit jer..

 Chef Farren Adam




Air Asam
Perst time hokkey Akak buat Air Asam nie...!! Sib baik jadi
Bawang besar potong dadu
Tomato potong dadu
Cili Api hiris or tumbok pun boleh
Air Asam Jawa (Bahan penting)
Belacan (Bahan penting)
Limau Kasturi 2, 3 biji
Garam 
Gula



-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
Nielah hasilnyer... 
Pergghhhh!! hingga menjilat jari kakimu...!! 
eekkeee.....kkeee..
Sekian Tima Kacheh..!!
Yang Bebenor Ikhlas...
Aku Yang BOLEY...

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...