Tuesday, December 27, 2011

Nyaris Tak Admit...

Sib baik tak admited kat spitalll... kalau tak sambut rayelahh aku kat wad ngan anak2..
 
aahhhaa.. 
 
Anak-anak tak sehat since ari kamis aritu.. Aceh yang memula sakit. 
 Sakit perut & muntah muntah.. tak tau apa punce...tetiba jer jd cmgitu.. nak kate salah makan.. tak jugak coz adam pun makan aper yg dia makan... 
 
Malam tu dia dapat high fever... then aku bawak dia gi klinik, so doc cakap dia perut dia banyak angin & tonsil dia bengkak... tapii setahu aku kalu perut masuk angin sebab kite tak makan... tapi aku nengok si aceh nie asyik ngunyahh jer kerja dia.. time dia tido jer yang dia brenti ngunyah.. heeee.... 
(ngata anak sendiri nampak..
Doc just bagi ubat antibiotik & fever & suh aceh makan sekerem... pergghh.. 
dengar jer sekerem automatik toleh kat aku siapp angkat2 kening lagii.. cisss... budakkk nie...!!!

Sok nyer plak, aku dpt call bibikx aku cakap adam plak start muntah2 & sakit perutt.. 
 
Dahh sudaaahhhh..!! asalll plak tu... aku kat opis time tu... risau aku dibuatnyer....
 
Balik umah aku nengok Adam cam lembikk, then mak aku cakap dia dh stop muntahh, before aku balik lebih dr 7 kali dia muntahh asal masuk air muntah... asalll masuk makanan muntahhhh... tapi aceh dah okey sikit..... Aku paksa gak adam makan sikit, minum air masak suam lebih & aku tuam perut dia... 
sampai lena dia tido bile aku tuam perut dia... Aku decide sok pepagi bawak dia gi spitall SDMC


 Adam.. okey jer, kalu jumpe doctor... langsung tak takot...

So, dok cakap skunk tengah musim.. 
 
Ko hinggat ada musim doyan jer ker.. sakit pun ada musim2 gakk.. 

Doc cakap, sib baik lidah dia still basah, kalu keringgg memang kene admit..

Fuuuhhhhhh...!!!! selamatttt

Time nie.. memang aku rase cam sian plak nengokk ADAM..

nengok muke mmg muke tak sehatt..

nengok perangaii.. lagiii cm orang tak daya nak buat aper...

even nak kuarkan sore pun tak mampu...asyikk menongg jer... 

asyikkk tidoo jer... siannn aku nengokkk...

 yerllahhh SAKITTT  katenyer... 

hheee...




turn aceh pulak jumpe doc.... budak nie pulakk.. sakit ker.. sehatt ker.. same jer... 

tu yang aku tak bole detect dia dh okey ker blom.. hheee...

ingat kan dia dah okey.. siap bole berlari sane sini...

tapiii.. bile dia dengar abg dia cakap sakit perut jjerrr.. 

dia pun startt sakit perutt gakkk.. 

siap suh cari minyak gamat lagi... heeee....

tapi untuk secure.. dh alang2 aku sampai spital baikkk cekidaout skali.. 

kang dah balikkk nak berpatah balikk... payahhhh..!!!

ermmm......

Alhamdulillahhh... sokkk nyer dorang dah pulihh.... 


BACK TO NORMAL XTIVITI


MELONCATTTTTT LONCATTT TAK HENTIIII....!!!




-



-




-



ADAMMMMMM...!!!!!


-



-


-


-



ACEHHH...!!
-



-


-


-

-



-


-


-





**MAKKK KO PLAAKKK NAK TOMMMBANGGGG NIIIEE...!!!!**


No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...