Nuffnang's Ads

Nuffnang's Ads

Saturday, August 25, 2012

Raya Kedua 2012

Raye kedua, as usuall dah jd tradisi kami sekeluarga balik ke kampung belah ayah, 
Kg, Chennah, Jelebu, Negeri Sembilan. 

 First tempat yang  wolzz tuju ialah rumah wan. 
Memang sonok sangat kalu pegi umah wan. Bile wan tahu jer kitaorang kolumpo nak balik, terus dia gi tangkap ayam nak masak kuah lemak cili api. Kuah lemak cili api wan memang terrrbaaeekkk....
Semuanya freshh2.. dari ayam sampailah ke santan semuanya fresh...

Wolzz cam biasalah.. 
Takyahlah wan susah2 wan nak masak..kitaorang kojap yo.
Takpo2 den dh masak dah.. tinggai nak goreng ikan yo..

Demi utk menjaga hati wan, aper lagi cm piranaaalah kitaorang serang...

ahhahaaaaaaa...

Tapi wan memang masak sedap walaupun simple...

halamaaakkk sowy uolzz.. disebabkan sedap tak henggat, aku terlupe nak ambik gambar.. heee...

Lepas gi umah wan. Balik Chennah, rumah makngah & maklong (Kakak Ayah)
 Mak ngah jamu kitaorang lemang yang pak ngah buek sendiri.. Memang sodap!

 sesi menggedik oleh Kak Ngah aku. Setahu aku, dia jaranggggg berkelakuan cmgini.. heee...
tapi tak taulah nape, dia jd cmgitu rughpa.. ahhaaaa..

Sonok sangat balik sini. Semua adik beradik aku balik accept Erra, tahun nie first time raye sebagai isteri kene follow en. somi balik kelantan.

Kak Ngah & anak-anak
 
ko nengok, ko nengok... siapa yang kenal kakak aku nie, dorang memang tau, dia bukan cmgini..
hhaaaa..hahahaaaa... gedikz sangat...



 :)

Aunty with Anis, Atirah, Alina

 mcm adik ngan kakak tak? muahahahahaaaaa...

 Aceh dok buli LD suruh chang sampai umah mak ngah..

 My luvelysister & brother in law

 Intan & Pakngah (Kakngah husban)
muke dia cm mambai (retis) kan? ahhhaaaa....


Last but not least...

Ayah, Mak Ngah & Mak.

Makngah nie ratu air mata. Asal kami balik nak berangkat pulang ke kolumpo jer, senang sangat dia mengalirkan air mata.  Mungkin dia terharu, entah bile lagi nak dapat jumpe...

ermm......



#Rayatimeuntukmakansakan


okey bye...




No comments:

Post a Comment