Thursday, August 2, 2012

Aku dah KEMBALI..!!!!

Muaaaahhaaaaa... windu x??!!  

**wink**wink**

 Sebelum aku buat kemunculan kembali, let's kite reply dulu comment2 yang aku terlepas pandang.. sowy yer uolzz...!!

Zuwaidah: Kak zu suka gi Melaka...especially Jonker Street and Kampung Morten. Naik cruise menyusuri sungai sambil menikmati pemandangan like little venice heheeehe
Kak zu,  memang best giler kali nie ai pegi Melaka, terasa cm tourist minah salleh plak... muaahaha
tak dapat pegi venice sungai melaka pun jadilah... heeee....

eye : ok akak, sy sgt jeles dengan coconut shake tu, kang kalau mengidam camno?...hahaha
Ahkaksayang kat ko jugak... heeee. #xdekenemengenakan? 
 Memang tujuan entry tu untuk menjeleskan awak.. muaaahhaaa.. kasi terliur skit....!! 
sedappp diikkkk.!!!!! halamakkk ngidam ker..??bile tau awak ngidam rase  bersalah pulak menikmati coconut shake ituew..!! muaahahaaa.. ssssluurppp..!!!

atIEsAyAnGkAmU : wahhh..jenjalan melaka..time g melaka dulu,
coconut shake tu ade lalu..tp tk singgah sbb ramai org...teringin nk rase..huhu...
ahkaksayangkamujugak #xdekenemengenakan??
Anda adalah tergolong, dalam golongan yang rugi... haaaa...haaaa..haaaa...
Rugi dik, dah lalu tak singgah, try skali pasti nak 2, 3 kali...


pocoyo : sorry,ada gmbr mcm mne seseorang itu kena tungau ta? cz i think,i already have it :(
i like cartoon pocoyo. heee... just refer this link  
mane tau bole membantu.... TQ!
 
 
 
Thanks uolzz sudi berkunjung kat belong ahkak yang tenggelam timbul nie... heeee...
 
 
Pening kepala aku dok memikir nak masak apa setiap kali berbuka puasa, memandangkan skunk nie aku tengah nak proses mendiet.. oooppssssssss..!! terlepas plak... haaaa..hahahahaaaaa...... 
terpaksalah aku makan, makanan mengikut diet ketat coach aku, heee..hhee
NO SUGAR, NO SALT,  NO RICE, FRUIT & PLAIN WATER.. 
 
#makkaiigilekejamcoachaku
 
tapi alhamdulillah membuahkan hasil.. 
tapi kenkadang aku curik2 makan gak,  #matilar heee.... tapi portion sikit ar..

okey!

Aku nak share nak korang salah satu tempat makan kat area Kota Damansara

HM Sri Bagan Ikan Bakar
tempat dia tersorok skit, area Strad Mall berdekatan dengan kedai Tudang Ariani.


Kitaorang sampai lagi 20 minit nak berbuka puasa. 
Nasib baik tak ramai sangat orang. Yang bestnye kat sini, pihak restaurant sediakan buah2an, kurma, kuih utk kami berbuka sebelum makanan yg kami order tu sampai. Kuih dia memang sedappp!!
Kalau restaurant lain kurma jer.. #giletamak

Blum lagi azan, bebudak ni dah mengerjakan kuih2 & buah yang ada. 
Sorang sepiring.. uhuuuuuu... 
Sib baik dorg tinggalkan skit utk aku, kalau tak aku, 
masuk dalam batu belah batu bertangkup...biar dorang rase takde aku.. #syahdu
 
 
Meh nengok aper yang aku order....

Dulu mase aku zaman kecik2, air selasih adalah air yang wajib ada setiap kali berbuka puasa.
Memang sedap air sirap selasih nie. LD order 1 jug untuk sejuk badan.

Sotong goreng tepung. Aku order 4 ekor yang size dia sederhana jer. 
Tapi rase dia agak masin skit.  urmm. xpelah, aku paham PUASAkan?

Kailan Ikan Masin  - sedap!
 
 Nasi Lemak Daun Pisang - sedap gak!  Aku order 3 pinggan.
heee.... akukan tengah berdiet takkkkkaaaannnnnlahhh aku nak makan 1 pinggan nie.
heeeeeelooooooooooo... share2..hokey
 
Aku try sesuap dua cukuplah... muaahahahahahahaa #bole caye ker... matilar ..

ahahahaaaaaa...haaaaaaaaaaa.......
 
 Yang nie Ikan Siakap Bakar. 
Sebenarnya yang nie, aku rase a bit frust gak, coz aku ingat dia ada sambal yg bersalut2 ngan ikan bakar tu. Tapi tak ada, kering kontang...

urmm.. tapi aku cer berfikir secara positip MUNGKIN cara HM tu masak memang begini rupa. Kirenye identiti doranglah.... lantakkkklahhh.. habis licin gak walaupun terasa hangit disitu...

heeeee....

Total RM90.. 
okey ker? korang rase mahal x??



Lepas tu, kitaorg gi jalan2 kat Giant.
Tujuan utama : 
1. nak cari OVEN yang arge dia tak silap aku lebih kurang RM90 tapi takde, yang ada RM200+ ke atas. TAK PAYAH!!
2. nak cari baju melayu adam, arge dalam RM45 jer. Tapi yang jumpe same color, ada size arge RM75. Gileeee tenuukkk! mahal giler, nak pakai sekali jer. TAK PAYAH!!
aku pun berlalu pergi... heee..hheee..
 
last2 aku rembat kasut raye aceh, giler cute! 
COMPEM K.G. teruja nengok kasut aceh RM25 jer stail orang tua pakai gi opis, wedges.. 
 
muaahahahaaa...aaaa.. 
 
Mase K.G nengok aceh pakai kasut tinkerbell yang buruk tu pun dh macam nengok aceh pakai kasut Fittfloop bunga ropol2 color merah. oopsss...muaaahhhaaaa....

#ahkaktakkesahnaksponsor
 
 
Sebelom pulang ke pangkal jalan, pekena Chatime dulu sebagai penutup, 
baru bole tido dengan lenanya... First time, LD yang request!
 
 
 
Muaaahhaaaaa..haaaaa...
 


Sekian sahaja cerita saya kali ini. Hingga ketemuk lagi ya..!!! Bai!









No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...