Friday, July 12, 2013

Mari Menguli Bersama Indah.

Selamat Berpuasa aku ucapkan kat korang2 semua. Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke 3 kita berpuasa. Macam cepat jer masa berlalu. Indah pun dah masuk 1 bulan 18 hari. Setakat ni, dia tak banyak songeh sangat. Menangis bile perlu jer iaitu menyusu time. Yang banyak songehnye abang Adam  ngan kakak Qaseh. huurrrmmm. Macam2 pe'el dorang nie. Kalau aku ni jenis tak uat, lame dah jadi mak lampir.. hehheeee... Lame dah tak update pasal budak berdua tu nyek. hurrmmmm... 

Ok! arini aku nak citer sikit pasal perkembangan Indah. Indah nie aku tengok dia ada ikut aku sikit. 'Murah dengan senyuman.' hiikk..hikkk... poyo tak? poyo tak? hahhhaaaaa... manissss jer bile dia senyum, macam mommy dia.. muahahahaaa.. lagi sekali kepoyoan melanda. muahhaaaaa. Dia dah pandai toleh or nengok bile orang panggil nama dia. Then bile aku bercakap dengan dia. Mulut dia pun terkumat kamit macam nak bercakap jugak. Semalam dah pandai nak mencemek, bile aku terai marah dia. Hahhaaa.. Sian aku nengok. Berair bijik mata dia. 

Indah nie aku peratikan dia ni kemungkinan berkulit hitam manis. Macam mommy dia jugak. Hahhahaa. Walaupun hitam dipandang manis.. Cisttt! tak bole blah! hahhaaa.. xpe nak dh besar nanti Indah minum ler kolegen ker, pakai tabita ker.. hehhheeee. Ada ker patut adik aku panggil dia 'Si Tam'. Ko hinggat anak aku tu kucing ke aper??! hurrrmmm.. Yang tok ayah pulak, asyikkan tukar2 jer name dia, kejap kang esahhhh, aiisyahh..lah.. bile aku cakap Qhadeeja dia pun panggil Tijahhh..tijahh.... eeeuuuu.. kat gojes betul! hahhaaaa.... Aku suh dia panggil Indah jer. hehhheeee.. Penat tau pikir pasal nama tu.

  Shower time!

Sape2 yang penah jumpe Indah, ramai yang cakap Indah nie nampak gayanye macam budak yang lasak. Macam baby boy. hehheee. Aku setuju tu. Kalau orang yang dah lama tak pegang baby or tangan tak kuat, aku nasihatkan takyahlah pegang dia. Sebab dia suka mengeraskan badan dia. Then dia dah boleh pusingkan badan dia. Masa mak aku mandikan dia, nyaris2 tak terlepas. Urrrmmm.. Kalau tido pun takyahlah ko letakkan bantal kat kepala dia, kejap kang nengok bantal kemana, kepala kemana.  Dia dah 2, 3 kali menyiarap sendiri. Sabar jerlah aku. Memang lasak budak dia. Macaammm... ermmmm... macammm siapa nyek...? itu bukan macam aku yer... hahhahaaaa...


  Bahan2 yang diperlukan untuk menguli budak Indah nie.

Indah skunk dah start aku mandikan air paip jer. Takde air2 suam dah. Nasiblah baik dia nie ok. Tak nanges mase nak mandi.Orang tua2 cakap kalau budak kita mandikan air sejuk or paip badan dia cepat naik. Ermmm.. entahlah aku ikut jer.

 'Ready untuk diuli'

Step 1 : Mesti pakaikan Alano. Alano nie macam losyenlah. Aku memang pakai dari anak aku first lagi. Product Amway nie memang elok. Kalau anak2 korang kene gatal2 or ada ruam2 ker, elok pakai ni.
Steps 2 : Minyak telon. Untuk elakkan kembong perut or badan masuk angin.
Steps 3: Bedak segantang. Hahhaa.. aku memang suke pakaikan dia bedak banyak2 biar vangi.
Steps 4 : Pakaikan Barut untuk elakkan angin masuk. Perut tak buncit & elok untuk pusat dia supaya tak timbul.
Steps 5 : Pakaikan Pampers.
Steps 6 : Pakaikan baju, sarung tangan & sarung kaki. Done!



Dah settle semuanya. Bagi milk & terus dia tidur. Done! 

So, bile dia dh tido, time tulah aku nk kene settle keje umah. Penat hokey! Aku rase macam tak cukup jer cuti 2 bulan tu. uuhhuuuuu... Anak baru 3 orang dah terkangkang2 aku nak buat keje umah. Macam manelah kalau orang yg anak berbelas2 tu.. uuuhhhuu.. salute aku ngan dorang nie.

ermmm.....

Lagi seminggu lebih aku dh naik keje.. 
So, guysss!! get ready yer, terimalah aku seadanya yer..

hahhhaaaaa......

Ok, bai!

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...