Tuesday, July 9, 2013

Pengalaman Beranak ke 3

Sementara aku tengah dok bergoyang2an.
Moh ler ku citer pasal pengalaman czer kali ketiga yang dah aku tempuh.
Pppffftttt... lap peluh dulu okey.
Kali nie rase nerbes aku memang lain macam.
Dah sampai pikir yang bukan2 dah. Siap mintak advices doktor untuk tenangkan aku lagi.
Macam2 pikir, sampai satu tahap aku pikir IF tgh2 czer umur aku dah tak panjang, macam mane?
Paling merisaukan aku adalah ANAK-ANAK. hurmmm...
Lepas dpt advice dari DR. DELAILA rase nebes tu berkurangan.
Terima Kasih doc kena berjaya meyakinkan saya. Alhamdulillah.

23/5/2013

 Peneman Setiaku.

Aku dah kene admit kat hospital. Sian aku. Takde siapa yang teman tido. Uuuhhhuu..
Nak ajak laki teman, tak bole, sbbnye bilik 2 beded memang tak bole org teman.
Malam pertama, okey lagi ada jiran kat kat katil sebelah.
At list ada gak kawan.
Itu pun mata tak bole jugak nak lelap, sebabnye kepala dok memikir aper yang akan jadi esoknye.
Malam tu, doc Delaila dtg melawat aku, dia tanye aku okey ker tak.
Dengan senyuman aku jawap, aku okey. Padahallll hati aku cukup risau.
Malam tu jugak aku dh kene puasa. Uhhhuuu.

  She inside. Time ni perut dah menyenget ke kanan..
BB dah tak sabar nak kuar.


24/5/2013
Pagi2 lagi doc bius dtg jumpe aku. Doc Muralli. 
Hensem engko! sempat lagi aku.. hehheeee...
Dia nak pastikan aku okey.
Banyak kali dia pesan kat aku,
"Jangan risau, kita akan buat yang terbaik untuk u yer Aida. Okey Aida?
We see u at ot.
hehheeeee...
Okey doc!
Dalam pukul 7.30 pg cmgitu Doc Delaila dtg jenguk lagi.
Dia senyummm jer nengok aku dh bersiap sedia.
hehheeee....

Dalam pukul 8.15am aku dah ditolak masuk ke bilik ot.
bermulalah debaran jantung aku... duuuppp...daaappp...duupp... daaappp..
Hurmmm.....
First word dr doc mase dia bukak perut aku korang tau tak aper??!!
Ok, Aida...saya buang skit lemak awak ni yer.... 
Haaaahaaaaaaaa.....
Tergelak besauuu aku mase tu... Terlupa pulak mase tu perut dh terburai...
Aku siap jawap lg kat doc.....
Buanglah doc, banyak pun xpe...
Muuahhhaaaaaa..... Bole cmgitu??

Yang doc bius tu, sentiasa Ada kt atas kepala aku, bg support.
Kan bagus kalau laki aku yg ada kat situ, jd penguat semangat aku mase  tu.. :(
Urmmm.. Nak buat cmner bukan rezeki dia utk teman kan aku mase dlm bilik ot.

Selepas hampir 1 jam bertarung nyawa dlm bilik ot, akhirnya, lahirlah seorang lagi insan kecil hasil kasih sayang antara aku ngan en. Atoy.... #ehhhhceeeewaahhh...

Indah Cinta Qhadeeja Nama diberi

Mase aku dah ada kat wad, en. Atoy dok citer pasal Adam..
Nasib baik tak terbukak balik perut aku time tu... Hhahahaaa....
Bole dia tanye kat en. Atoy mase dia mula2 sampai kat spital...
Mommy dah kurus ke daddy??
Boleh???
Itu yg Jadi keutamaan dia, korang tau??!!
Ermmm....
Sabar lah nak... Tak lame lagi ko bole nengok mak ko nie kurus....
Hahhhaaaaa....... #sambillapairmata

What everrrr!!!

Yang penting aku dah selamat beranak..

Alhamdulillah  Ya Allah, segalanya dipermudahkan. Berkat doa yg tak putus2 dari orang2 yg menyayangi diri aku... Terima kasih korang.....



Buah hati mommy...




No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...