Monday, July 29, 2013

Part 1: Makan..Makan..Sampai Gemokx @ Double Tree By Hilton

Salam uolzz.
Apabila malas mengusai diri ku ini...... uuurrrmmmm... aper pun tak bole!!
#pang! aper pun tak bole!!#pang! aper pun tak bole!!#pang! aper pun tak bole!!

Lama betul tak hapdate belog pasal makan, kan?
Gambar food pun dah amatlah jarang jarang.
Bukan kata aku tak makan yer uolzz, diet or what ever tok nenek kan..
Nasik korang jangan cakaplah, so farrrrr tak pernah miss hokey?? =(
Mase aku skunk ni amatlah limited.
Nak ambik pic makanan pun cmno, tangan sebelah dok carry Indah...
Sampai anak2 aku dok tanye, "Mommy, nape tak ambik gambar makanan?"
nanges mak ko nak =( skunk nie ..... hhuuuuu...

Aku tak kire, nak jugak! nak jugak hupdate pasal makan!
Orang lain tu aku nengok, tiap2 hari ada jer lauk pauk, kuih muih or tempat2 makan yang best2 nak di share.
Yang aku nie, 1 entry pun tak lepas lagi, pasal makan..
Uhhuuu... =(

DOUBLE TREE by HILTON

Merasa lah jugak makan kat sini.
Nak pegi makan sini then bayar sendiri, idok ler haku. hahhahaaaa...
Mahal! Makan pun buka puasa, aperlah sangat.
Dapat air dua tiga teguk pun dah cukup kenyang kat aku. #lehcayeker?!
Kebetulan office En. Atoy ada buat buka puasa, so aper lagi mengelenjatlah aku offer diri nak ngikut.
Hiikkss...hikkssss...

Kemain gedikx lagi si aceh nie..

Kat sini (Makan Kitchen) ada 3 sections *Malay * Chiness  & * Indian/ Ibanese

Indian/ Ibaness Sections


Siap ada gajah lagi.
Gajah masak kicap pun ada.. hikk..hikk.. 
# ok tak kelakar
Makanan kat sini, tosey, roti canai, kebab & masakan2 india.
Nak sebut tak reti.. hehheee...







 Nie, Malay sections. Kat sini aku makan banyak sikit. =)
Satay, sup ekor, rojak, abc, kambing ermm.. aperlagi nyek.. aku pun dah ingat sangat. 
Tapi yang paling aku ingat sekali, aku makan sup ekor dia sampai 2 mangkuk.
Memang sodapp!

Siap ada sorang chef tu cakap ngan aku, dalam sup nie dorang letak segala tok nenek tulang kambing, tulang lembu, ayam, daging..semualah.. & secret rempah2 dia..
hurmmm.. compemlah kalau aku buat kat umah tak dapek rase cmgitu..

 Paling suke nengok tempat nie.
Cara dorang present kan tempat buah nie memang menarik perhatian aku.
Siap berasap2 lagi ais dia.. heheheeee...
kompem sejuk bile masuk mulut. =)

Chinese Section

Credit pic to Makan Kitchen

Chinese section, langsung aku tak terai dia punye food. 
Orang dah nak berkemas, baru aku ada peluang nak gi menjenguk tempat ni.
Aku suke nengok dia punye deco. Memang cantik.

Payah jugaklah skunk nie aku nak menikmati  makanan2 yang ada.
Almaklumlah ai kan dah ada handbag tecik (Indah).
Terpaksalah makan secara berganti2..
Memang tak feel langsung.

En. Atoy & Handbag Tecik

Masa aku nak ambik gambar2 kan sini pun payah.
En. Atoy ngan kengkawan dia dok sembang.
Aku plak dok usung si Indah keliling tempat makan ni ngan handpon sebelah tangan nak ambik pic punye pasal.
Siap ada chef kat situ tegur, nak tolong ambik pic aku lagi.
hehheee...hhheeeee...
Takpelah En. chef. Tq bebanyak.


So far, makan kat sini. okey okey jer.
Tak seperti jangkaan aku. Maaflah yer..
Food dia pun tak banyak sangat pilihan, tak setimpal ngan arge dia.
Yang aku nampak, orang banyak serbu kat satay jer.
Macam grill2 plak, time aku datang tu, ada ikan semata. 2 jenis jer pulak tu.
hurrrmmm.. frust gaklah. =(


Oklah..oklah...
dah ar org belanja, makan  free plak tu..
banyak complain plak... #panggg skali

T_____________________T

Sorry yer En. Chef!
Tapi sup ekor korang memang SODAAAPPPP!!!



Hahhhaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...