Thursday, February 20, 2014

UMRAH

Semalam, mak & ayah telah selamat berlepas ke Tanah Suci untuk mengerjakan UMRAH.
Ini kali kedua buat mak & ayah ke sana. Alhamdulillah, rezeki mereka. 

Sebelum mereka berangkat, aku sempat masakan lauk untuk makan tengah hari
Kari Ayam, Sambal Ikan & Sayur. Bukan aper takut lapar tunggu lama nanti kat sana.
Nak makan kat airport mahall engko, kalau stakat aku ngan family takpe lagi..
Yang  lenlain tu takkan aku tak nak pelawa yer tak..?
so, untuk mengelakkan perkara2 begini terjadi, eloklah siap2 makan kat umah.

Yang sedeynye,  sedey ker? hehhee... lepas dah settle masak dalm pukul 12 lebih, aku pun capai pinggan, sebab dah lapar sangat kan, pagi tak bekpes. Baru nak senduk nasi, tetamu samapai. Aku pulak rase tak sedap pulak. tetamu datang, kita pulak nak makan..cam tak bestlah. So, aku letak balik.

Pastu En. Daddy pulak dah bagi hint nak ambik anak2 & nak jumpe kawan dia. 
So, aku pun mengekorlah sekali sbb aku pun ada urusan nak beli barang.
Kirenye tak jadilah tadi aku makan kan? dalam otak dh pikir, Oklah, takpe.. kang lepas anak2 balik sekolah, aku bawak dorang makan sekali.

tukk..taaakk.tuukk..tak.. settle urusan dah pukul 2 lebih.
Bersiap bagai itu..ini..itu..ini.. dah nak dekat pukul 3. 
Sampai umah mak.. terus capai pinggan... nak makan.. korang tahhuu...
bukak2 jer periuk nasik.....
huuuurrmm.. Nasi habis...  #sob..sob..sob.. :(
nak masak lain takut tak sempat, sebb mak dah bersiap nak keluar..
makanya tak makan lah aku walau pun aku yang masak tadi.. Uuuhhuuu..
sedey kan?? Nasib baik anak2 dh siap makan donut aku beli...
#padanmukeaku
 *ada nampak macam gaya membebel tak?? hahahaha 
makcik2 memang cmgini.. ekekeke...


aku dah start rindu kat mereka.. 
sob..sob..sob... :( 
UMRAH kali ni mereka pergi ikut package EIMAN TRAVEL & TOURS 
yang di ketuai oleh USTAZ ZAWAWI 


 Settle mak & ayah punye luggage masuk dalam perut kapal terbang.
Barulah kami bole melepak.
Banyak betul list pesanan mak kat kitaorang..
Hahhaaaa..



Ni kakak mak. Aku panggil Mak Anjang. :)
korang tgk bag dia, siap dia letak gambar dia pakai sepek mata itam lagi..
hehheee.. Idea ok. supaya beg tak hilang..

Kali ni, aku tak brape nak risau sangat, sbb mak & ayah pegi dgn adik bradik mak.
Pak Ngah, Mak Ngah, Mak Anjang & Maklong.
:)

 Dah melepak lapar lah pulak, nasib baik cucu mak anjang bawak bekal kuih.
Merasalah kitaorang sorang sikit makan.. Sedappp betul kuih mak budak tu masak.

T______T


Puan tanah bersama Bonda & Ayahnda

 Tgh dok lepak2, skali ternampak retis ni  Lan (Senario) & Zain Saidin
Tak silap aku mereka pun pergi buat umrah gune travel agent yang sama.
Aper lagi.. lajulah kak heton ke depan que.. Hahahaa
Yg tengah tu bukan retis yer... hanya insan biasa jer..

#blueekk

terai gak usha2, mane lah tau Che Ta ada..
hurrmmm.. dorang kate ada. tapi aku jer tak nampak
#hampeh


 Ada macam #wakdoyok tak laki aku..
Hahhaaaa.. kooooononnnn...
Bukan wak doyok larr..
tapi macam "Awak ni poyoolah.."

Indahhh hooii.. geram betul mommy ngan awak ni Indah.
Dah pakai gaun bagai ada gak org tanye aku dia ni gurl ke boy, sbb lasak kemain..
sabar jerlah..
 


orang ni (Kak Long) banyak menangis semalam. Tak tau nape?
hehheeee..

Aku?? kuis2 jer air mata tu.. heheee
Dalam hati dah ribut petir siap banjir bagai..
Malu lar nanges dpn orang.. 
Hahhaaa..


Sebelum berangkat ada briefing & bacaan doa dr Ustaz Zawawi &
time ni, aku dh ketepi sikit. Tetiba rasa sebak.. :(

2 minggu tak dapat jumpe mak ngan ayah. :(

Mak & Ayah, org doakan mak & ayah selamat pegi & pulang.
Semoga mak & ayah dapat  buat umrah dengan hati yang tenang..
Lupakanlah kami seketika kat sini tumpu pada yang SATU.

Kami okey, mak jgan risau. 
Kami takkan bergaduh or buat aper2 yang boleh buat mak & ayah susah hati..
Doakan org mak, sampai kat sana nanti IN SYAA ALLAH.

Masa cium ayah, cium mak.. 
Aku sampai tak tercakap. Dia punye sedey tu hanya Allah jer yang tau.
Aku cium dahi mak lama.. :( 
hanya mampu berckp dalam hati jer..
& dgn harapan mak boleh dengar kata hati aku ni.

sob..sobb..soobbb..  :(
 

Kak Long, mak pesan,  jaga adik2. 
Tengokkan adik2 kalau kitaorang ni tak makan ker haper ker..
Kalau adik2 tak makan, mak suh pegi kedai ko makan free..
ni pesanan mak.. kene ikut.. tau long..!


*hiks


Masa hantar mak & ayah kat pintu pelepasan, kitaorang still tunggu kat situ sampai tak nampak kelibat mak & ayah. sedey okey masa ni. 
Bila dah tak nampak kelibat mak & ayah, barulah terasa lapar.. 
barulah teringat.. rupenye td tak makan lagi..

Open tablelah aper lagi.. 3 table kami congker adik bradik..
hahahaa
Terima Kasih Fezy blanja makan McD

biasalah bile dh open table.. dh lepak dalam KLIA.. hurmmm
aper lagi, mane kita lepas ni?

Guangzhou, Vietnam, Korea.. blaa..blaa..blaaa..

hahahaaa.. xnak kalah kalau bercakap.. itu 20 minit pertama perbincangan..
lepas 20 minit... redang..perhentian..tioman...blaaa..blaaa..blaa..
dah dekat 45 minit... hurmmm
port dickson jerlah.. Hahhahaaaa.. nape port dickson? 
sbb masa perpincangan part PD makanan dh abis..
so, aper lagi... moh balik.. lepak lame2 parking mahal..

hahahaaa..

so, perbincangan tu sebenarnye hanya mengisi ruang2 kosong kami...


ekekekekek...





Doakan kami yer dapat menjejak kan kaki ke sana (Tanah Suci). 
In Syaa Allah.




No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...