Friday, March 11, 2011

Kemana aku menghilang selama ini...

ahhhakkksss.. kemana aku menghilang selama ini...??!!  Arini aku nak hapdate isu kehilangan aku selama nie.. ahhhhhaaakkksss... Layannnn....

AKTIVITI PERTAMA...
Pirst time aku gi Pasar Kat Kuala Selangor, jauuuuhhh giler... tapi bile dah sampai.. memang berbaloi baloi... Ikan dia fresh.. pasar dia tak der lah lechak sangat sampai ko kene jalan angkat kain.. idakkkk... Pasar dia bersih.. Arge pada kau ok, coz ikan dia fresh... Geramm betul aku nengok ikan ni... cm semuanyer aku nak beli... tp setakat 4 orang nak makan renghtikan jerlah... Tp pada aku kalau korang nak beli sikit sikit baik takyah pegi coz perjalanan dia agak jauh ke dalam...

 ermmmm.... aku mintak maap bebanyaklah.. name jer aku nie dah memang title suri rumah dah masuk 5 tahun, dh jadi mak 4 tahun.. tp malangnye name name ikan idak ku hafal, melainkan cencaru, kembung, ikan kerisi ermmm... ikan cencaru ..... bllaaa..blaaa... banyak yg aku tak tau dari tau.. So, korang negok jerlah gambar yer..


 







nie aku tau.. udang... gerammmm kan??!!



yang nie... ikan kelabu nie tak jual kat pasar.. hikk..hikk... sibuk nak tolong aku pilih ikan.. 
cam aku tak tau lak  startegi dia.. dia saje nak pegang pegang ikan tu.. hkkk..hikkk





nie aku tau.. ikan yu..aka ikan Jawss... takoottttt..!!!
ya ampun..!! ikan apakan ini....

tu adik aku erra, dok belek belek siput...


After balik dari Pasar... aper lagiiii.... masakkkk lah.....
Antara lauk yang kitaorang borong kat pasar Kuala Selangor ...







uols tau tak... kerang nie bapak besar.. adalah besar penumbok lelaki dewasa...
perggghhhh... hebat bukan...??!!





sutun.....

ahhhaaa... mesti korang dok tye nie jer...??. takderlah banyak sangat... 
ahhhhaaa......
cmner nak nampak banyak.. bile dia masak jer kene rembat.. bile masak jer kene rembat..
tak sempat nak masuk pinggan..
Dah selamat masuk peyut..!!!
ahhhaaakkksss....


... Sekian.....

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...