Tuesday, January 6, 2015

Pembukaan Tahun 2015 - Swiss Garden Hotel & Residences Melacca


Salam.

Rasanya masih belum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2015 kat korang semua. Alhamdulillah, hingga ke saat ini, aku masih diberi kesempatan untuk berada di sisi orang-orang yang aku sayang.  Alhamdulillah. 
Janji aku pada diri (InsyaAllah) Jangan toleh ke belakang lagi, pandang terus ke depan dan cuba perbaiki setiap kelemahan yang ada pada diri. Anda mampu mengubahnya. hehehee.. macam iklankan? Ok 2015 please be nice to me yer! Tenkiu <3

Ok, kita tinggalkan cerita pasal azam aku okey. Kalau diceritakan nanti, tak habis satu episode. Heheee. Ok, kali ni aku nak share ngan kengkorang pasal percutian aku & family kat Swiss Garden Hotel & Residences, Melacca. Just nak bagitau, aku prefer booking under booking.com. Nak tahu kenapa? hehehe.. sebabnya, Kalau booked under booking.com tak payah bayar apa-apa pun. Once kita sampai hotel, baru bayar #sukaaku dan harga yang Booking.com tawarkan memang kategori reasonaable Bestkan? :)

Address :  
T2-4, The Shore @ Melaka River, Jalan Persisiran Bunga Raya, 
75300 Melaka Tengah, Melaka, Malaysia 

Meh layan gambar dulu, baru boleh story morry.  Tapi tempat ni memang super cantik wey. Serius. Tempat barulah katakan. Atas hotel bawah mall. Syiok ke idak? miihh..miiihh..miihhh...

View from our bilik



 Bilik dia quite besar jugaklah. Sesuai untuk kami lima beranak. Owh yer, Indah aku ambilkan dia babycoat. Free je, takda charge dikenakan. hehehee. Bilik air dia pun besar & bersih. Paling aku suka konsep bilik air dia, transparent *wink*wnk* Bukan aper, senang aku nak nengok en. daddy anak-anak mandi. Tapi kalau time korang nak berry silalah tutup cermin itu dengan blind yer, tak sanggup mak ko nak nengok.

Aku sampai dah petang. Mommy Anak-anak dah menggelenjat nak mandi kolam. Layankan jerlah.





Super cantik pool dia. Besar pulak tu.




Siap ada tempat anak-anak nak main lagi. Macam playground. Happy sangat diaorang. Tapikan.. tapikan.. yang tak bestnya, tak sampai 20 minit diaorang mandi, dah ajak naik. Air kolam dia sejuk sesangat. Macam mandi kolam lepas hujan. Dia punya sejuk. Aku pun setakat cecah-cecah kaki jer, tak sanggup nak rendam badan wey.. Uuuuhhuu. Mulut memasing dah bertukar color, aper lagi jomlah naik.

Malam tu, aku & en. daddy ada plan nak buat suprise untuk birthday boy. Alhamdulillah suprised tu menjadi. Hehehee.. Terkejut dia. Macam tak percaya.. Tenkiu kat staff hotel, sebab sudi melayan permintaan aku & en. daddy.






....................to be continue



8 comments:

  1. Salam, nk tumpang tnya :D nk mandi kat swimming pool tu diorang strict tak pasal pemakaian baju mandi? klu pki tshirt je dia bg x? :D thank youu for your useful review

    ReplyDelete
    Replies
    1. wkum salam.. so far boleh blasah jer.. saya pun pakai tshirt jer time tu... almaklumlah nak beli 2 piece xde size.. hahaha

      Delete
  2. assalamm..nak tanye bilik tu deluxe ke atau kategori ape ye? sb saya nak book

    ReplyDelete
  3. Salam. Puan. Selamat berkenalan. Thanks share pengalaman kat sini. Memang tercari-cari.

    Nak tnya puan, kolam untuk anak-anak tu, hotel tu belah ats shopping complex kan? Kolam tu pulak, on landed area ke atas tu jgk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkum salam. Salam perkenalan. :)
      Kolam anak2 dekat atas tu jugak. Masa sy pegi tu, kolam utk kids tu sejuk sangat air dia. Sampai anak2 tak tahan nak mandi lama. Tapi tak surelah sekarang ni macam mana. maybe dia di upgrade kot. :) Trylah pergi ke sana.. memang cantik hotel dia. :)

      Delete
  4. sis..nk tanye...ni hotel ke residence? Ape bezanye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni hotel & residence. Beza dia, hotel kita stay utk holiday & residences kita beli unit rumah untuk kita stay. :)

      Delete

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...