Nuffnang's Ads

Nuffnang's Ads

Friday, March 16, 2012

Isu nie buat gua panaaazzzz nie der..!!

berbalik pasal isu  
AMAH INDONESIA GAJI BESAR, DILAYAN MACAM TUAN, kuar kat paper KOSMO arini...... 


 nie buat gua panas nie der..!!! giler aper nak lagak cm MEM BESAU..??!! ermm.. isu nie memang aku rasa memang tak masuk dek akal fikiran ku..  Pastu gaji RM700 sebulan pastu 1 keje jer dorang dibenarkan buat cth kalau majikan ambik dia sebagai tukang masak so, maid td bole buat keje lain.. ermmmm.... banyaaaakkk chantekkk muke ko..!! berammmbussss ko dari sini..!!


Aku memanglah tak paham macam mane dorang boleh decide nak keputusan camgini..!!

WooooohaaaAAaaiiiilahhhhh 
Pak Pak Menteri, Mak Mak Menteri kat Malaysia nie...
Anda sememangnyer yang udah kaya raye.. kirenye xdehallahhh nak kuar RM700 sebulan tu untuk maid anda & aku percaya Pak2/Mak2 menteri mesti ada lebih dari seorang maid dalam 1 rumah... 
Tukang masaknye lain, Tukang tengok anak lain, kalu ada 4 orang anak empat 2 ada maid,  tukang pegi pasar lain, tukang cuci jamban lain, tukang kebun, tukang bawak kete gi opis.. segala tukanglah...

Tapii  terpikirkah olehmu wahai PAK PAK MENTERI, MAK MAK MENTERI OOOOOIII
keadaan sesetengah rakyat Malaysia nie bukanlah golongan yang bertuah seperti anda2 semua & masih lagi ada yang berpendapatan below par kalau ikut perngiraan Kerajaan Malaysia Gaji di bawah tahap kemiskinan... tak percaya..??? tak percaya..?? akulah salah seorangnye...

WooooohaaaAAaaiiiilahhhhh 
Pak Pak Menteri, Mak Mak Menteri 

mesti orang tanye dh tau tak mampu asal gedik2 nak pakai maid..? pada aku zaman skunk nie MAID dah jadi 1 keperluan bukan kehendak.. Bayangkanlah kalau ko ada lebih dari  sorg anak nak antar taska.. cer tolong calculate tuk aku braperkah totalnye..?? MAHAL bukan..?? cerlah pak2 menteri mak2 menteri pikir sikit.. keadaan rakyat Malaysia skunk nie....

Pada aku RM700 setakat dok buat 1 keje jer.. pastu dok mengangkang..memang tidaklah berbaloi2 untuk kita menggajikan mereka ini.. dahlah tempat tido kita bagi,  makan pun kita bagi,  api & air yang dia pakai pun kita yang bayar, blom lagi dia nak beli cm bedak, pampers, syampu segala keperluan dirilah & blom masuk sakit pening nak gi klinik SEMUA ITU DITANGGUNG OLEH MAJIKAN ok.. MAJIKAN...

WooooohaaaAAaaiiiilahhhhh 
Pak Pak Menteri, Mak Mak Menteri 

tahukan anda charge yang dikenakan kepada majikan untuk mengambil MAID adalah 
MAHAL NAK MAMPOS..!! puuuiii..!!!  itu pun blom tentu terjamin MAID tu bole buat kerja....

REFUND?? rentikan jerlah.. berkurunnnn menunggu... pastu lesappp..!!

taktaulah pulakkan kalau Pak2 Menteri/ Mak2 Menteri dapat ambik maid FREEEEEEEEEE kan..??

puuuiiiiii..!!!


WooooohaaaAAaaiiiilahhhhh 
Pak Pak Menteri, Mak Mak Menteri 

cerlah pikir sejenak..... 

majikan di Malaysia nie bukanlah sekejam mana nak di comparekan kat negara2 luar tu....

Aku akui memang ada segelintir Majikan yang berhati **vavi** yang mendera Maid, yang tak bagi makan, yang mengurung dsbgnye TAPI bilangan majikan seperti ini boleh dikira ngan jari sahaja & sudah pun di beri hukamn yang setimpalnya...

Cer kalu kite kire pulak.. braper ramai majikan mati ditangan maid..??

Braper ramai anak2 majikan didera & ditinggalkan oleh maid sementara majikan pergi bekeerja untuk bayar gaji mereka..??

Cer kire.......... tak terkirekan...??


Tapi.... pada aku gaji maid RM700 tu memang melampau...




RM700.....




RM7000..... yer....



RM700.....






RM7000..... yerrrrrrrrrrr







urrrmmm... 







urrrmmmm...............







Boleh..................!!!!! 






TAPIIII..!!!!




Sewa bilik Maid, Majikan charge RM200...

Api Air Aku charge RM50

Keperluan asas beli sendiri

Makan RM10 sehari

Klinik duit sendiri... 

Semuanye aku charge


Bolehh....????!!!



Bolehh....????!!!




Bolehh....????!!!



PPUUUUIIII... 



PPUUUUIIII...  



PPUUUUIIII...  




HAKKKKKTTUUUIIIIIIII...!!!! 



 ~ Sekian Terima Kasih... ~


No comments:

Post a Comment