Wednesday, March 28, 2012

Rombongan Adam ke KIDZANIA

Salam... uolzz.. 
lambat bebenor aku nak menghapdate story Adam pegi ke KIDZANIA, dah basi dah pun...

ngeehhh..ngeeehhh....

Malas bebenor aku nak bercerita kali nie coz x banyak info  yang dapat aku korek dari si Adam...

ermmm.... so, kita layannnnnnnn jerlah pic sebelum dia berangkat ke KIDZANIA

heeee......

 Adam kenalkan aku ngan kawan dia, ermmm.. tapi aku lupelah plak nama budak nie siapa..
teruk bebenor daya ingatan mak ko nie adam oooiii.. ngeehhh...ngeehhhhh
Alhamdulillah sejuk perut mak ko nengok kawan ko nie adam... heeeee... bakal imam muda, insyallah.

 chochomellll aku nengok budak2 nie...

 Adam ke seperate ngan budak class dia... sian..

 Setiap pelajar akan diikat lengannya ngan reban. Setiap kumpulan berlain warana..
Adam di handle oleh teacher Siti & teacher Syikin

 Listen.... children... kata teacher Siti


  Time nie, kene bratur nak naik bas... 
kekalkan yer anak2 sampai ke besar, bila naik bas kene bratur..

 Adam, sronok sangat dapat naik bas ngan kenkawan dia..

 Dari dalam bas aku nengok mulut dia terkumat kamit...menyampaikan pesanan tuk aku
"MOMMY AMBIK ADAM AWAL YER..."
heeee...heeeeeee....



 
Macam tak ramaikan, tapi sebenarnye ramai, dorang turun dari school secara berperingkat...
Sebanyak 2 buah bas sekolah & 1 van yang disediakan untuk pegi ke sana...

After pegi mengantar anakanda Adam, Mommy & LD aper lagi chhoooooowwwwwwwwlahhh berdating seketika sementara anak xde.. oohhh...ppppsss lupe lak.. aceh aku antau balik dok ngan bibikx... ngeeehhhh..ngeeeehhhhhh....heeee...



  Menikmati Mee Rebus, Popiah & Nasi Ayam. Nama kedai tu Popiah S.S. Ali kat area Plaza Alam Central, Shah Alam. Makanan kat sini memang sedaaaaaaaaaaaaaaaapppppp...!!!

 Balik Adam naik van, patut ar aku cari kat bas xde... 
Teacher dia cakap, ada children nak rase naik bas, that's why mereka tukar siapa yang dtg naik bas balik naik van.. heeeee....

X kesahlah, janji anak aku selamat sampai & dia happy pegi sane...

Aku tanye gak xperience dia pegi sana. 
Adam: Seronok giler mommy pegi Kidzania, Adam jadi doctor, naik ambulance ngan kawan.
Aku: lagi...
Adam: tu jerlahh... (malas nak citer)

Adam, memang macam tu, dia memang budak yang tak suka ditanya2, macam2 soklan.. 
Tapi nanti dia yang akan cerita sendiri, lepas satu, satu keluar dari mulut dia...  heeeeee...
(untill now aku x dapat nak bayangkan lagi keadaan dia kat sane coz dia langsung x bercerita apa2 ngan aku....... sabarrrrr jerllahhh..)

Balik ambik adam singgah kat kebun ummie...
 Sonok nengok kebun ummie, macam2 ada.. 
pokok rambutan, mangga, serai, ubi, jagung, belimbing buluh, cili, betik, kunyit, daun sireh, 
ermmm... aper lagi nyekk....???

 Siapa dia sebalik pokok limau kasturi itu??
Macam tajuk lagu lah plak... heeeee....

nielah hasil petikkan dari kebun ummie, limau kasturi gebu aje, yang lain belom lagi berbuah, kang klu dah berbuah aku ambik gambo yer...

 
^_______________^


tetiba aku teringat pasal aceh, perbualan kami malam tadi:

Aku: Adik dah besar nak jadi apa
Aceh: Doctor Sophia
Aku: selain dari doctor Sophia, nak jadi apa?
Aceh: nak jadi polis
Aku: napa nak jadi polis
Aceh: NAK TEMBAK ADAM...
Aku: Ahhhh???!!!


^_______________^



- Sekian, tima aceh -


No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...