Thursday, January 10, 2013

Ada Kebenaran Disebalik Ayat Ini..

Salam & Good morning everyone!!!

Pagi nie aku ada appointment ngan Dr. Delaila kat SDMC utk cekidaout pregnancy aku. Ermm.. X ingatlah aku dh brape minggu, rasenye dh nak masuk 5 month.. Bole x ingat??!! Heee.. Almaklumlah, dh nak masuk 3 nie, x brapa nak kesah sgt.. bile org tanye boy ker gurl?? Seyes aku xbrape nak xcited sgt nak tau jantinanya. Mungkin aku dh dpt sepasang kot.. Urmmm.. Aku pn x sure.. Sambil aku menghapdate belog nie, sambil tulah tangan aku menyuap mee + telur mata dlm mulut aku.. Ekkeee.. Pd kenkawan meja bulat aku, arini aku x bekpes ayam goreng berempah yer.. Sbbnye TAKDE.. :(

First time, gi spital tanpa ditemani anak2 & suami.. Aperlah citer bebudak tu kat umah, jangan mak mertua aku kene buli ngan dorang sudah.. Heeeeee..

Aku nk share ngan korang 1 benda. Aritu aku ada terbaca dlm FB ada org post. Tapi aku xtau dia kategori aper, nasihat ker, pantun ker, syair ker. Tapiiii yang nyatanya aku mmg tertarik ngan ayat2 nie.. Cer korang bace..

BILA ORANG YANG MENCINTAIMU, MEMUTUSKAN PERGI MENINGGALKANMU

Bila orang yang mencintaimu memutuskan untuk pergi meninggalkan dirimu dan engkau tau kepergiannya untuk orang lain..

BERSYUKURLAH ..kerana akan datang orang lain yang cintanya lebih besar dari dia yang dulu mencintaimu dan memutuskan pergi darimu..

IKHLASKANLAH..kerana meski di hadapanmu dia sudah baik tapi belum tentu dia yang TERBAIK untukmu..

BERSABARLAH...kerana yang sempurna dari yang tersempurna akan dihadirkan untukmu yaitu orang yang memang ditakdirkan untukmu..

HENTIKAN...Tangismu kerana tau kah ketika engkau menangisinya? Dia sedang berada dipelukan orang yang ia pilih menjadi pendampingnya dan sesungguhnya air matamu bukanlah untuk orang yang tepat air matamu jatuh sia-sia bukan,,,?

SEMANGATLAH...menantikan dia yang memang baik bukan hanya di hadapanmu tapi juga baik di hadapan ALLAH AZZA WA JALLA yang akan membangun puing-puing kehancuran hatimu dengan Cinta yang hanya kematian memisahkanmu dengannya..insy aAllah ..

Ermmm.. Aper pendapat korang??
Cer share ngan aku ni ha..! Ada kebenaran di sebalik ayat2 niekan??kan?? Ermmm..

Pikir2kanlah yer...!! Heeeeeheeee..

Okey Bai!

#sambungmakan
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...