Tuesday, April 30, 2013

Budak tecik pun ada prasaan...

Semalam aku citer pasal pe'el si adam kan?
So, arini aku nak citer pasal Aceh pulak...
Semalam kat school dorang ada wat birthday party untuk murid yang lahir dalam bulan 3 & 4, kalau tak silap akulah.
So, Aceh salah seorang yang diraikan.
Memang dia xcited sangat pasal beday nie.
Kan aku penah citer, dia penah sentap ngan aku & atoy pasal  Beday Adam
hheeeeeee....
Makanya, kali nie aku kene buat benda yang sama mcam adam.
Ada cake, party pack & antar kat sekolah.

Semalam, kemain lagi dia memilih kebaya & dipadankan ngan tudung butterfly dia..
Memang chumellll anak aku nie... Hehhheeee... #matilah pujik anak sendiri
Tapiiiiii, ada gak si laser tu nak bersore...
Sib baik tak terrrsemburr gigi pelsu tok ayah... hahhhaaaaa...
Bole dia katenye adik dia...
"Dah macam Mak Tiri adam nengok adik..."
Tanpa ada prasan bersalah di hati...

Muahhahhaaaaa..... Adammm..adamm...
Faham ker dia mak tiri tu aper..??
Hahhaaaa....


Balik keje, terus aku dapatkan aceh.
Nak tanye macam beday party dia kat school tadi.
hheeeee..hhheeeeee...

So, aceh pun startlah berciter.
"Mule2 adik duduk dalam kelas kan mommy. 
Lepas tu teacher huda panggil adik suruh berdiri kat depan kawan2.
Lepas tukan mommy, kawan2 & teacher nina nyanyi lagu happy birthday untuk adik.
Adikkkkan mommy, macam rase nak menangis jer..
Tapi adik tahan jer. Adik macam sedey jer.."

Yang aku ngan mak mase tu dah macam nak tergelakk rasenye dgr dia bercerita..
Tapi aku ngan mak tahan jer...! ahhaaaa..
bukan aper, korang bayangkanlah budak tecik, umur baru 4 tahun, boleh ada prasaan cmgitu.
Kebiasaannya, setahu aku budak2 kecik umur mcm aceh nie, dia tau seronok ajer that's it.. hehheeee..

Aku paham nape dia ada rase sedey. Nape dia ada rasa macam nak menangis.
Memang aku paham sebagai mak.
Sebab dia ada rase TERHARU bila kawan2 & teachers dia ingat beday dia & celebrate beday dia.
Walauuuupun beday dia dah lame berlalu.

Memang aku tak sangka. Begituuu haluuuusssss jiwa dia.
Cuma dia tak reti nak xpress perasaan terharu dia.
Acehh..acehhh....

Tetiba aku teringat mase beday dia aritu.
Balik2 jer sekolah terus dia ckp ngan aku
Mommy, teacher adik tak wish pun beday adik
Kawan2 adik pun tak wish kat adik.
& dia dok counting siapa lagi yang tak wish beday dia..
Hahhhaaaaaa... yang lagi kelakar, dia ckp mommy dora (neber aku) pun tak wish pun beday dia.
Hahhahaaaaa....
Sabar jerlah aku. Itu pun aceh nak kire.
Ahhahahaaaaaaa...

Oohhoo... Lepas yang dia citer aper yang dia rase semalam, tetiba mak aku tergelakkk sorang2..
Dah macam mak tiri dia cakap aceh...hahhahaaaa...
Ooo.. pasal tu.. ahaaa..

Macam nak ku cili jer mulut si adam nie...

Bertabahlah wahaiii hatiku...

Update terkini!
Adammm Demam. sooo dia dah tak menggelenjat lagi & pergerakkan mulut dia amat2lah terbatas..
hehheeeeee...





Ok! bai!

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...