Saturday, October 15, 2011

Selamat Hari Lahir Mak..!!

Semalam beday bonda aku.. So.. Jom nyanyi reramai..

*Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan kamu.. Allah selamatkan bondaku.. Allah selamatkan kamu..*

Selamat hari lahir mak, semoga mak dipanjangkan umur, diberikan kesihatan yang baik, di murahkan rezeki & dilimpahi kasih dr kami semua..

Tetiba sebak plak aku rase..

Aku nak share ngan uolzz pasal mak aku..

1. Mak aku ni, lembut orgnyer tp dlm mase yg same boleh tahan gak garangnyer.. Taaakkoottt..!! Tp aku tau itu semua utk kebaikan anak2 dia gak.. Tapi.. Anak2 yg tak paham.. (Aku ngata diri aku) bile mak tu marah tandanyer dia sayangg.. Itu yg mak aku selalu bgtau kat aku, "Aku kalu tak sayang kat anak aku takkan tegur @ marah.. Lantaklahh nak bt aper..". Tp bile aku dh bgelar s'org mak baru aku tau..!!

2. Kalu dolu2 time aku muda belia, kalu wat salahh.. Nak ditanam jer wolz adik bradik.. Tanam xper lagi.. Siap kepale ka bawah kaki kat atas..!! Heee.. Itu part yg plg aku ingat untill now.. Sbb yg slalu diwarning tu ialah AKU.. Heee..

3. Oooo.. Nie part yg aku blom tuntut ilmu dr mak aku lg.. Teknik nyimpan duit.. Kalu dulu mak aku dpt gi sekolah tinggi2 mesti skunk nie dia dh jadi Menteri Kewangan.. Ahhhaaaa.. Tp dulu2 anak2 nak skolah tp mak apak x mampu, sush nak skolahkan dorg.. Tp zaman skunk mak apak dh mampu, cari duit lebih nak anak tu skolah baguss.. Anaakkk.. Ermm.. Xnak lak gi skolah asyik nak menyerong jer kejenyer.. Lompat pagar skolahlah.. Mcm2 lagilah..

4. Mak aku nie penyabar orangnye.. Mmg cukup sbar ngan perangai wolzz adik bradik, pastu dolu2 zaman dok umah felat, kalu jenjiran mgata dia & anak2 dia pn dia sabar jer.. Xde nak nyerang sane sini.. Aku lak slalu hangin, sbb mak biarkan dorg menjaja citer family wolzz sane sini.. Mak aku slalu pesan "biarlah orang buat kite jangan kite buat orang" ermm.. Sabar sungguh..!! Hee.. Mak aku tak tau yg anak2 dia nie 'taiko' besar kat area felat tu..suatu ketika dolulah.. Heee.. walaupun anak dia 4 pompuan 1 jer lelaki.. Heee..

Tapi setelah di renung2kan kembali kebanyakkan dr wolzz mewarisi gen ayah.. Heeee33.. Itu hakikatnye.. Heeee3..!!

So, bt mak yg tersayanngg..

Orang sayang makkkk banyak banyak..

*orang* bahasa diri aku ngan mak..!

Sent from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...