Wednesday, March 13, 2013

Bila N3 Mengikut Emosi....

Ikut hati mati, ikut rasa binasa tapiiii kalau ikut emosi.....terkeluarlah N3 pasal nie...Hahhaaaaa....

Aku memang tak paham betul dgn perangai sesetengah manusia nie, kenkadang tu pelik2 pulak pe'el dorang nie. Aper sebenarnya yang dorang 'NAK' dalam hidup dorang ha?!  Perhatian? Kasih Sayang? Kemewahan? aper?? aper?? sebenarnya.

Kalau kau nakkan perhatian dari orang, silakan.. tapi cubalah buat pe'el yang semenggah sikit supaya orang pun bole bagi perhatian yang semenggah jugak. Tapiii bile ko buat pe'el yang tak brape nak semenggah & kau expect/mengharapkan orang bagi perhatian yang semenggah, kau memang silaplah beb..!

Aku memang tak brape nak memahami @ memang aku tak paham aper sebenarnye yang kau cuba sampaikan.  Kalau memang dah stock kau tak bole nak terima nasihat orang, orang nak buat macam mane lagi? Nak mengiyakan aper yang kau buat sedangkan benda tu memang terang2 SALAH. Kau nak orang jadi macam kau ker?! pelisssslah..

Cubelah set kat kepala hotak ko tu benda2 yang positif sikit. Bile orang ambik berat ko cakap orang dengki. Bile orang try paham, kau cakap orang semua tak paham, bile orang bagi nasihat sedangkan kau yang hari2 menyalak minta nasihat dari orang tapi kau tak bole terimaaa.. & kau salahkan pulak orang yang bagi nasihat tu. Hurmmmm....

Abis tu kau nak orang buat camner lagi??!! Pelissslah... tolongglah positif sikit... freekan sikit minda kau tu.. supaya orang boleh 'memahami' kau.

Cuba tanye kat diri sendiri...

pic pinjam kat google


Aku tak cakap pun aku hebat! Aku tak cakap pun aku tak penah ada rase macam kau rasa! Tapiii cara aku tangani mungkin tak sama macam kau. Pada aku, walau ape pun perasaan kita ketika tu, MARAH, BENCI, SAKIT HATI atau EVEN ADA MASALAH BESAR skali pun, tak payahlah kita xpress/ tunjukkan (emosi negative) kat orang lain yang kita nie tengah ada masalah. For What??

Pada aku, kalau kau sakit hati dgn cth B, kalu kau nak tarik muke dgn B, terpulang kat kau, tapiiiii kau jangan nak tunjukkan muke sentap 14 kau tu kat orang lain. Untuk aper? supaya orang semua tahu yang kau tengah SENTAP/ TENGAH MARAH/ TENGAH BEREMOSI..?? Kau ingat orang suke?? Renghtikan jelah buat perangai cmgitu

Aku bukan sesiapa nak bagi nasihat macam aku nie bagus2. BUKAN tujuan aku. Tapi untuk mengingatkan diri sendiri jugak yang ORANG TAK SUKE KALAU PERANGAI CMGITU... tau ngak??!

Kalau nak orang sayang, kite kena share kasih sayang kita dgn orang,
Kalau tak nak orang benci, jangan buat perangai yang boleh mendatangkan kebencian orang.
Kawal emosi, Kita yang menentukan emosi kita.



pic pinjam kat google



~ Ok, bai ~





No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...