Tuesday, March 5, 2013

Korang Penah Main??

Hokkaloohh!! Tajuk pun dah scary the merry. Aper kes tetiba tajuk cmgini.?? Hahhaahaaa.. No! No! No! don't u think the dirty dirty one hokey lalings. Hahhaaaa...

Jappp2 ai show uolzz!!


Mesti korang penah main mase korang tecik2 dulukan? kan? Old school sangat!! Nielah permainan aku mase tochang rambut dua dulu. Asalkan mak mintak tulun gi pasar beli kelapa, aku mesti pow kat mak aku duaposen nak beli benda nie kat kedai mamak.

Macam2 pesen baju aku ada time tu. Winter, summer, pengantin, semulalah. Kumpul bagi penuh tupperware. Hahaa..!! Time tu mane ada ipad, iport bagai macam budak2 skunk nie.  Nielah permainan aku.

Rambut pun bole tukar2 pesen. Bole pakaikan handbang, topi kenkadang tu kasut pun bole tukar ikut pesen baju. Hahaaaa.. hebakkkk!!!


Mane nak jumpe skunk ni. Payah oooOO! nie pun aku terrrjumpe kat Jonker Street mase aku gi Melaka aritu. Aku beli sampai 4 tu. Bukan aper, nak tunjuk kat anak2 aku, yang permainan nielah aku main mase aku tecik2 dulu. Dorang teruja gak mase aku tunjukkan mainan nie.. heheheee...


Bile aku ingat2 balik, dulu2 punye permainan, kebanyakkannye kite kene pikir sendiri mcm mane nak buat permainan tu. Maksud aku, kalau galah panjang, kite kene buat sendiri garisan2 dia, kalau batu seremban, suh mak2 kite jahit or kite sendiri kene carik batu jalan. Urmmm.. Semua memerlukan pergerakkan fizikal & mental. Tak gitu? Lagi satu, permainan2 dulu,  kite kene carik kawan2 nak ajak main. Semuanya berkaitan dengan teamwork, kerjasama & persahabatan.

Skun nie payah lah! Budak2 skunk tak merasa semua tu. Dorang semua dah senang. Sorang satu ipad, playstation or gajet2, ambik then dok dalam bilik melempap. Macam mane kajian skunk tak mengatakan ramai budak2 dh jd obesiti?? 


Aku bukan ckp sesape. Samelah jugak anak2 aku. Tapi dorang belum ke tahap obesiti lagi. Muahahaaa!! Zaman skunk, payah kite sebagai mak bapak nak kasi lepas anak2 kite kuar rumah even depan umah tanpa pengawasan. Memang BAHAYA! Sekelip mata jer kalau benda nak jadi.

Dah mcm hantu kak limah dah si aceh nie

Tak kesahlah aper pun permainan yang dorang nak main, yang penting sebagai mak bapak kite kena pantau xtiviti dia & keselamatan anak2 lebih utama. Tak gitu uolzz??!


eh?! lupe lak nak tanye, Korang Penah Main Ker??!


~ ok, bai ~

No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...