Monday, March 4, 2013

Koleksi 2: Just 2 Of Us

Alhamdulillah pada 2/2/2013 genap 7 tahun aku menjadi isteri kepada Ahmad Azrul Abu Bakar (aka LD, Honey Bunny, En. Laki) & kami dikurnia 2 orang cahaya mata Ahmad Farren Adam &amp Myea Delisha & yang ketiga on the way... ALHAMDULILLAH YA ALLAH!!

For the first time, kitaorang celebrate anniversary Just 2 Of Us without kiddos. Urmm, sebenarnya berat gak bagi Aku & En. Laki nak buat decision pg honeymoon even utk 1 malam tanpa anak2 disisi, but this time kami rase kami harus ada masa together2 berdua SAHAJA.

  Tempat WAJIB singgah bile ke Melaka. 
Klebang, Coconut Shake. Memang terbaik!


 We stay at Avillion Legacy Melaka for 1 night.

 Our room. Nice & Comfort


Memang tak jangka, En. Laki nak kasi 'something' kat aku. Huuhuuu... Patutlah mase nak check in bilik, En. Laki suh aku yang masuk dulu. Terblurrrr jap aku mase nampak something kat atas katil. Dalam hati cakap gak, pihak hotel kot yang bagi sbbnye aku yg booked bilik tu & aku ada request 'something' kat pihak hotel but sampai hari aku nak check in takde reply & aku dh mention kat pihak hotel pasal 'our anniversary. Urmmm...

Disebabkan terkedu, aku tak usik2 hadiah tu. Sampai En. Laki cakap, xnak tengok ker? Baru aku prasan 'something' tu dari dia. Memang aku tak jangka. Memang aku terharu. Memang aku hover.. Hhaaa..hhaaaaa...

En. Laki cakap susah gak nyek jd orang romantik.  Aku senyap jer, but air mata nie tak brenti mengalir. Serius aku ckp selama aku berkawan dgn dia (9 tahun & dah kawin 7 tahun) En. Laki tak pernah buat hati aku betul2 tersentuh (T_______T). Rase terharu sangat bila dia ada inisiative nak buat benda2 cmgini. 

Tanyalah mane2 perempuan, girlfriend or isteri bile pasangan dia buat cmgini, aper prasaan dorang..?? Bukan hadiah (kecik or besar mahal or murah) but sebenarnye perempuan, girlfriend or isteri lebih menghargai bila ada 'USAHA' dari pihak pasangan. Even sekeping card yang di reka sendiri pun dah memadai... Huuhuuu....

Kata2 dalam card tu buat aku rase tersentuh sangat2. 2 x 3 gak aku baca card tu.

Thanks Laling...!!  (Touchinglah plak) 

#kesatairmata

Lepas drama air mata laki bini tu berakhir. Siap2 terus tuju, ke Asam Pedas, Claypot, Melaka. 


Dah banyak kali aku dengar orang kate tempat nie, asam pedas dia memang sedap. Tulah tekak masing-masing kan? Tapi mungkin keadaan aku (peknen) tak menepati citarasa aku & En. Laki kot. So, better korang pegi & rase sendiri macam mane.


Dah ada dalam perancangan kitaorang nak pg Jonker Street malam tu. Memang happening tempat tu rupenya, almaklumlah first time gi Jonker Street. Sebelum nie pegi Melaka tapi tak singgah ke Jonker Street. Sian kan??

Banyak gaklah benda2 yang dorang jual, acsessories wanita/ lelaki, barang2 lama, baju2, acsessories gajet. Sempat gaklah En. Laki menukar cover  & screen protector ipad dia. Harga dia murah compare KL.  Hurmmmm... Aku plak gile ngan acsessories rantai, gelang, subang & yang bestnye kebanyakkan barang dorang handmade.  Memang lain dari yang lain.

Oppss lupe nak citer, korang tengok En. Laki punye senyum sampai ke tinge, dapat bergambar ngan amoi yang jual acsessories gajet. Hahhahaaa... Katenye rupe amoi nie, macam opismate dia, dia nak tunjuk kat kengkawan opis dia. Entah haper2 entah! Tapi chumel gak moi nie kan?? Ahhhaaaa... Mase kat Jonker Street nie aku memang malas nak ambik2 gambar, crowded sangat, tak kose ai. Peluh tiak!


Just 2 Of Us
 


Esoknye, sebelum balik memang target nak singgah Hard Rock nak beli fridge magnet. Kitaorang sampai dlm pukul 10 lebih cmgitu tapi still tak bukak lagi. hurmmm... siap En. Laki call HR tye kul baper bukak kedai, pkl 11 katenye. Then wolzz parking kat sisi jalan jer. Pukul 11 lebih still tak bukak2 lagi.. hampehh betul. Malas nak tgu lelama kat dlm kete, aku ajaklah En. Laki jalan2 jap kat sekitar situ. Then baru kitaorang perasan, rupenye HR tu dah berpindah tempat. Manelah kitaorang nak tau. Takde sign or banner bagtau dorang dh pindah. Cisssstt nan betul!!



Lagi besar & lagi terujalah aku bile nampak HRC yang busat itu. Hahhaaa.. Bukan aper pun semata2 nak beli fridge magnet jer. Hahhaaa.. Tapi memang malanggg skitlah, xde rezeki aku nak beli, pinish oledy katenye.. Hampehhhh dot com dot my betul!

The best part is, kire ending storylahkan, dahlah menunggu lame kedai bukak, salah pulak tu, dh jumpe HRC fridge magnet abish pulak, pastu kete kene SAMAN dgn Majlis Perbandaran Melaka plak tu... Waawwaaaa..!!! sebab parking line kuning. Menci tau!! Nak xnak kenelah bayar. Kate En. Laki, eloklah tu, duit beli fridge magnet bayar duit saman..

Tak kesahlah aper pun yang terjadi, janji kite ENJOY!!

~ Bai ~


1 comment:

  1. Bukan senang nak jadi romantic....tapi untuk isteri tercinta akan ku cuba sedaya mungkin....thanks sayang....luv u so much...

    ReplyDelete

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...