Monday, March 11, 2013

Citer Pasal Pregnancy

Last week aku gi skodeng bb kat spital. Alhamdulillah, pejam celik pejam celik, dah masuk 26 weeks dah kandungan aku. Alhamdulillah. Bak kate doktor, everthing looks fine & bb nampak sihat. Alhamdulillah Ya Allah.


 pic from : 

Your baby is able to hear a lot now, particularly in terms of your body. Did you enjoy a bubbly drink? Your baby can tell. Even plain old digestion is heard. This is why quiet rooms can sometimes be distressing for newborns. Your baby can also see light or dark through the abdomen and uterus. Some babies will turn towards the sun if you are outside. Your baby is about 1 pound and 12 ounces or 794 paper clips. The baby is also about 12.8 inches long, so just a bit longer than a ruler.


Aku memang mengaku, yang aku nie JARRRAAANNNNGGGGG sangat update pasal pregnancy aku. Entahlah xtau plak nape cmgitu.. Heeeee... Tapi skali aku hapdate, hambek ko, panjang berjelerr. eekekekeeee.... 

Tahun nie, ramai gak aku nengok blogger2 yang peknen? Alhamdulillah. Rezeki.

Gurl2 ker boboiboy..?? Haahhaaa...  Pregnancy kali nie aku serius aku tak brape nak terujua pasal jantina anak. Compare 1st & 2nd pregnancy, aku memang xcited giler nak tau pasal jantina anak. Hahahaaaa... yerlah nak prepare color baju, nak prepare name. Kalau gurl naklah baju or barang2 anak color pink or color yg sweet2 gitu. kan?kan? Sebenarnye, x kesahlah color aper pun, janji budak tu berbaju.. kekkeeeee... Putih adalah color yg paling selamat.

Biasanye naluri seorang ibu tu bole rase bb yg dalam peyut dia tu girl ker boy. Macam aku, mase aku peknenkan si Adam, aku memanggggglahh seorang yang pemalas nak bersiap2 dlm erti kate lain melawa lawa. (eh, x peknen pun cmgitu) kkeekkeee. Asalkan baju tu still bole sarung, aku blasah jer. Serius! selai baju peknen pun aku tak beli mase peknenkan Adam. Bukan aper, x minat langsung. Sampai mak aku yang belikan aku baju peknen 2, 3 helai untuk aku pakai. Name aku nak membeli xdelah. Hehheeee... Mase aku peknenkan Adam, aku memang suke sangat seafood & ayam KFC. Ingat x, Kak Zira & EFfa?? haahhaaa..  sampaikan dorang nak bohsan melayan nafsu aku KFC ari2.. Bole jadi duta KFClah aku time tu.. heeee...

Lain pulak mase aku peknenkan si aceh. Semuanye nak cantik & bersih (channntekkk ker?), rumah, diri sendiri, pastu rajin masak. (eh, yer ker rajin masak, lupe plak?) hahhaa.  Yang aku paling perasanlah, minattt giler ngan munge. Tak kesahlah, munge plastik ker, munge idup ker. Tengah pening2 lalat pun aku sanggup ajak kakak aku gi SSF beli munge nak letak kat umah. Belum lagi part aku ajak my laling gi nursery beli munge & pasu.. Kalau nak tu, tak menyabar langsung. Bile tergerak kat hati, eh nak beli mungelah, terus ajak my laling!! heee..hheee Sabar jerlah! Mak aku pun prasan perangai aku time nie. Siap sound aku lagi EH?! bukan ker ko tak minat bunga, menyemaklah, simpan habuklah.blallaablaaa...)  Kene setepek kat aku! hahhaaaa... Aku memang tak minat sangatlah bunga2 bagai. Pada aku rase macam menyemak jer rumah bile ada bunga2 bagai, nanti jadi tempat takung habuk. Tapi bile aku peknenkan si aceh semuanya macam ****pppinnngggg*** bertukar! Hhahaaaaaa.. Mase aku tau aku peknenkan si aceh,  memang aku teruja sangat! Ko tanyelah mane2 mak pun, kalu anak dia first boy, confirm dia nak yang second gurl. Kan? kan? Kalau dh dapat sepasang ayat biasa CUKUPLAH SEPASANG.. REHAT JAPLAH..  Hahhaaaa.. Renghtikan jerlahh uolzz!!! Bile nengok member beranak kecik, ko pun tergedik2lah mencari timba (laki) timenielah baru bole gune istilah perigi carik timba..tak gitu??! Hhaaaaaa... BABABBB skali kang!! (ngata diri sendiri).

Untuk pregnancy yang ketiga nie pulak,  aku rase mcm biasa2 jer. Takdelah counting sangat. Bile orang tanye dah brape bulan, aku pun mulelah mengaru kepala, ermmm... nak masuk 6 kot, ermm nak masuk 7 kot.. mesti ada kot kat blakang.. Hehhheeeee.. Seyes! bile checkup baru tau, ooOOO dh nak masuk 7 bulan dah rupenye. Lagi 2 bulan nak branak. *terkebil2 mate*

Preparation?! hurrrmmmm.. 1 kebenda pun aku tak beli lagi ko!! Lambat lagi ker weii? aku pun dah lupe, kang beli skunk, awal sangatlah pulak. Aku plan nak beli time expo bb awal bulan 4 nanti kat Mid Valley. Tu pun Insyaallah, kalau aku ada kelaratan nak berjalan dgn org CONFIRM ramai nanti.. Korang rase cmner? dh bole beli ker blum?? #mcm first time branak pulak. ekekeeee... Budak2 2 orang tu dah tak sabar nak beli barang2 bb dah. #Phuuuufff!! sibuk betul! nak handle dorang lagi.. fengsan aku!! Ada sesape nak sponsor aku, ai hokey jerr!! hhahaaaaa....

Insyallah, kalau xde aral melintang pukang,  aku punye czer date 28/5/2013.  Doakan aku & BB selamat yer uolzz!!


*____________*

ok, bai!









2 comments:

  1. sy br hr ni msk 26 minggu...saing la kit...suke2 ade geng

    ReplyDelete
    Replies
    1. moh ler kite together gether beranak secara berjemaah yer.. hahhaaaa..!!

      Delete

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...