Thursday, May 29, 2014

The Sumbs


Ok, citer dah basi.
Sape pernah try makan  dekat 'The Sumbs Cafe' dekat area Shah Alam?
Ok, aku pun baru jer try makan kat sini hasil mengoogle 'makanan sedap area shah alam'

Hahah..

Pilihan aku adalah 'The Sumbs' area Seksyen 13 Shah Alam. Mula2 sesat jugak mencari pakai waze, sebab tempat yang di bawa kita betul2 dekat belakang Tesco Shah Alam, kalau tak silap aku.

#sorrybykmakansemut

Aku try google lagi, nasib baik ada blogger bg info landmark yang korang kene jumpa adalah 
'Goodhope Hotel'. So kalau korang try cari pakai waze set kan Goodhope Hotel yer, baru jumpa.


Que
Memang terperanjat gegurl bila nengok, que ni panjang. Uuhuu.. Memang tabahlah aku menunggu kat situ, sbb dah tak kose nak mengoogle lagi.


Semua seat penuh. Dari dalam ke luar full. 
Lagilah aku tak sabar nak makan, kalau nengok crowd cmni compem sedap.


The Sumbs Cafe Pilihan TV3 Jalan Jalan Cari Makan

credit pic : Fb Page The Sumbs


Gambar tak banyak, sebab gegurl malu nak ambik ramai bebenor orang. #Hahahaaa..
Nasib baik, tak sampai 20 minit, dah dapat meja. Legaaa..

Ok, meh layan makanan yang aku order

credit pic : Fb Page The Sumbs
Tengok harga dia. Memang murah pada aku compare others kedai yang aku pernah try.
Terrrbaaeekkkk!


Meh, nengok pulak aper yang aku order.

Dendeng Daging
Chicken Cordon Bleu

Chicken Chop Black Pepper
Churros

Hooii sedappnye engko. Sebab tu semuanye licin. 
Churros kene dip ngan chochalate, perggghhh!

#Hahahahaa..

#lapsikitairliurtu
 
Aku suke concept yg dorang perkenalkan. 
Makanan yang dihidangkan dalam kotak makanan tanpa menggunakan pinggan.  Ko makan pasta ker, ko makan, nasi ker makan chicken chop ker semua dalam kotak.

#goodidea


 pemanis mulut pun ada, tapi aku tak try sebab dah tak bole nak sumbat lagi.
Aku perati jer dari jauh cake2 tu.. Next timelah!


Ok, pada kenkorang yang tengah cari idea nak makan mane area Shah Alam
Aku sajes pegi dekat sini The Sumbs

Cafe. Catering. Events. F&B Trading.
Sat - Wed 12pm - 11pm
Thurs 12pm - 7pm
Closed on Friday
Block 7 Persiaran Alami Sek 13, Shah Alam, Selangor
(berdekatan dengan Goodhope Hotel tau!) 


Review aku : 
Makanan Murah!
Banyak pilihan!
Ada western ada Local so boleh pilih.

Memang WAJIB repeat lagi!


ok, bai!





No comments:

Post a Comment

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...