Wednesday, April 25, 2012

1 hari 1 resepi

Fuuuuuhhhhhhhh...

Baru skunk ahkak ko bole bernafas.. Dari tadi smpai skunk x renghti2 ada jer benda nak kene buat.. Ermmm..

Nak kene melayan org yg tengah ngidam lagi..siann adik aku, smpai admitted.. Mak buyong nie, sbnrnye dah request dr last week lagi, nak makan bread butter puding, air tangan ahkak kesayangan dia nie.. Tapi nak wat cmner ahkak dia sebok dr last week..Heee..so, today aku ada mase sikit, penuhkanlah jugak hajat dia tu.. Kang meleleh pulak, air liur anak dia nanti.. ~settle~

Pastu, mak aku pulak ngajak beli barang dapur, kat econsave. Sian pulak aku nengok, xde sape nak bawak dia.. So, aku jd driver dia utk arini.. Heeee.. ~settle~

Balik, nak masak utk makan malam pulak.. Skunk, keje utk memikir hidangan makan malam aku jd mudah.. Sejak aku beli buku 1 hari 1 resepi.. Mmg memudahkan aku.. Uhhhuuuuu.. Pada aku, kalu saper2 yg baru2 kawin, baru2 nak belajar masak or dh lama kawin tapi smpai skunk tak tau nak masak aper dlm erti kata lain 'JEMU' aku memang mengesyorkan korang beli buku ni..
'COMPLETE'!!

Aku dah try 2, 3 resepi dlm buku nie.. Memang mudah sangat & senang paham..

Skunk nie, aku suruh LD pilih dalam buku jer, nak makan aper, then 'SIIIIIAAAAPPP'. Ko takyah nak susah2 nak pikir bahan2 aper, aper yg nak dicampak dulu dlm kuali, coz semuanye dh ada dlm tu & siap sajes gandingan makanan lagi.. Ermmm.. Menarikkkkkkkan??!.. Wajib milik wokkk!! Arge buku nie RM39.9 tak silap akulah..

So, untuk menu malam nie aku masak 'Sotong Sumbat Masam Manis'

Jadiiii siiiootttt!! Sonoookk aku..


Heeeee..


Ermmmm.. Selamat mencuba woookkkk...!!!


Sent from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

Hai.

Kite ada ni ha.. tengah lap2 habuk ngan debu kat blog ni. hahahha..  Dah tebal betul, almaklumlah almost setahun jugak kat update blog. ...