Nuffnang's Ads

Nuffnang's Ads

Friday, April 27, 2012

Anak Derhaka..!!

#Miss Nadrah ~ memang terbaeeekkk dari ladangggglahhhh.. hheeeee..WAJIB dapatkan buku ituew...


Tersentuh hati aku pagi nie, bile dengar radio sinar fm. Luahan hati seorang ibu yang merindui anak lelakinya yang tidak pulang @ menjenguk  selama 1 tahun.. Apa nak jadilah dunia skunk nie...

Menurut ibunya, anak lelaki itu pernah menuntut di UIA & sekarang bekerja di Putrajaya & berpangkat besar.. semua orang kenal. Ibunya kini sedang sakit jantung & akan menjalani bypast di IJN.. ermmmm...
 
Sayu betul hati aku, bila dengar rayuan si ibu, menangis teresak2, supaya anaknya pulang sebelum si ibu menutup mata... Si ibu amat merindui anak

"Nak.. baliklah.. ibu sakit nie..ibu ada sakit jantung, nak masuk IJN, baliklah.. sebelum ibu mati.."

sampai begitu sekali rayuan si ibu....

Bila Kak Engku tanye siapa nama anak..?

"taknaklah.. nanti dia malu.. semua orang kenal dia  kat Putrajaya.."

sampai macam tu skali si ibu nak jaga maruah si anak yer.. ermmmmm...
 
menurut si ibu, punca anaknya tak pulang kerana berkecil hati sebab ibunya tak buat majlis perkahwinan dia kat hotel tapi buat untuk si adik dianya sahaja...

alllooooooooooo anak derhaka....!!!! tak masukkk dek akallll betullllll..!!!. aper ker bodoh sangat si anak derhaka itu!! bak kata aku "Sekolah bertingkat2 tapi Bodoh pun bertingkat2 jugak... ermm....
 
Setitik air mata ibu jatuh ke bumi hukumnya............ NERAKA..!!!  tau tak..?? ni pulak ko tak balik2 menjenguk apatah lagi bertanya kabar.. apa hukumnya itu wahai gradute dr UIA..???!! Tak cukup ker mak bapak ko sekolahkan ko tinggi2, bagi ko makan pakai sampai ko besar, belom masuk time ko sakit, sampai mak bapak ko tak tido malam susah hati. Jangan nak cakap ko tak penah sakitlah weii.....!!!. ermmmm.. bole ko balas tu semua..???? kalu mak ko nak kira, air susunya, cmner ko nak balass.?? dengan duitt ko pun tak terbalasssslahh weeii anak derhaka...!!!!!
 
Ko kene ingat.. What You Give, You Get Back!! tak mustahil suatu hari nanti anak ko pun buat cmgitu jugak.. baru ko tau langit tu tinggi rendah...!!!
 
 maafkan aku, tetiba aku teremosi....
 
Aku pun ibu jugak... aku tau macam mane perasaan seorang ibu, bile anak yang dikendong selama 9 bulan, di beri makan pakai & kasih sayang yang cukup, buat cmgitu.. memang sedeyyy...
 
 
Teringat kata2 mak aku..
 Kalau anak berkecik hati.. tak jadi dosa pada si ibu/bapa TAPI bile ibu/bapa berkecik hati dengan anak..... ermmmmm... jatuh derhaka anak itu... wa' allahualam...

 
Buat si ibu, banyakkan doa, semoga Allah membuka pintu hatinya untuk kembali & maafkanlah anak itu.. Buat si anak INSAFFFlah weeiiii!!!!
 
Apa yang berlaku ini aku ambik sebagai pengajaran & peringatan untuk diri sendiri... 
 
Semoga aku menjadi anak yang lebih baik dari sebelum2 ini.. aminnn...
 
 


 ~ Orang sayang Both Of Mak ketat ketat...~
 
 
 
 


 
 


 
 
 
 

 
 

No comments:

Post a Comment